دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 10:30

چین هایپرلوپ می‌سازد

کشور چین قصد دارد سیستم هایپرلوپ خود را راه‌اندازی کند تا آزادراه‌های شلوغ این کشور را سروسامان ببخشد.
کد خبر : 297114

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Futurism، ترافیک در شهرهای بزرگ‌ چین بیداد می‌کند. تردد میلیون‌ها خودرو در جاده باعث افزایش سطح آلودگی هوا می‌شود و رفت‌وآمد، به‌خصوص در ساعات شلوغی، را مشکل می‌کند.


حالا دولت چین به فکر راهی برای حل این مشکل افتاده است. کمپانی‌های دولتی این کشور در حال سرمایه‌گذاری روی استارتاپ آمریکایی«ارایوو» و تکنولوژی‌های حمل و نقل هاپیرلوپ است.


این کشور یک میلیارد دلار روی ارایوو و 300 میلیون دلار روی تکنولوژی‌های حمل و نقل هایپرلوپ سرمایه‌گذاری کرده است. این امر می‌تواند باعث پیروزی چین در رقابت راه‌اندازی اولین سیستم کامل هایپرلوپ در جهان شود.


باوجود این که رویکردهای این دو کمپانی با هم فرق دارد اما هر دو درحال برنامه‌ریزی طرح‌های بزرگی برای این پروژه هستند.


ارایوو روی کاهش ترافیک آزادراه‌های چین تمرکز کرده است و سعی دارد مسیری جداگانه برای هایپرلوپ راه‌اندازی کند. این سیستم به خودروها اجازه می‌دهد با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت روی سورتمه‌های شناور مغناطیسی تونل‌های تحت فشار خلا حرکت کنند.


هنوز مشخص نیست که این سیستم روی زمین یا زیرزمین تعبیه خواهد شد. همچنین هنوز مشخص نیست که این سیستم هایپرلوپ در کدام شهر چین ساخته خواهد شد.


کمپانی تکنولوژی‌های حمل و نقل هایپرلوپ قصد دارد سیستم هایپرلوپ خود را در منطقه گوئیزو چین بسازد. سیستم هایپرلوپ این کمپانی شامل قطاری در تونل تحت فشار خلا می‌شود که به جای خودرو، مسافرین را جابه‌جا می‌‌کند. سرعت این سیستم هایپرلوپ 1200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.


این سومین توافق تجاری ساخت سیستم هایپرلوپ، بعد از ابوظبی و اوکراین، در سال جاری است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته