دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 04:45

دانشگاه آزاد اسلامی تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و اتباع خارجی قائل نمی‌شوند

دانشجوی افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب آزادانه رشته و واحد دانشگاهی را از ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و اتباع خارجی قائل نمی‌شوند.
کد خبر : 296625

حسین حسینی دانشجوی افغانستانی رشته فقه و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره علت انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی برای تحصیل اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از آزادی‌هایی برخوردار است که برای من جذاب‌تر بود و من را مجاب به انتخاب این دانشگاه کرد، البته منظور جنبه‌های شخصی آزادی نیست.


وی افزود: از نظر درسی هر واحد دانشگاه و هر رشته‌ای که داوطلب علاقه‌مند باشد به راحتی انتخاب می‌کند، نیازی نیست کنکور بدهیم تا طبق رتبه، دانشگاه و رشته‌های خاصی را انتخاب کنیم و تا حدی می‌توان گفت در دانشگاه‌های سراسری داوطلب مجبور به انتخاب می‌شود اما دانشگاه آزاد اسلامی به راحتی هر رشته‌ای که علاقه داشته باشیم و هر واحد دانشگاهی را بنا به فاصله یا معیارهای دیگر انتخاب می‌کنیم اما این آزادی در دانشگاه دولتی وجود ندارد.


این دانشجوی افغانستانی درباره امکانات دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هر کدام متفاوت است، واحدهایی که در تهران قرار دارد از کیفیت به نسبت بالاتری برخوردار هستند اما واحدهایی که در حومه تهران قرار دارد از امکانات کمتری برخودارند.


حسینی درباره آینده شغلی و تحصیلی که در نظر دارد گفت: قرار است با تعدادی از دوستان، برای کنکور ارشد برنامه‌ریزی کنیم. درباره شغل هم اگر بتوانیم با اجازه دولت ایران کارهایی مانند مشاوره به اتباع افغان انجام خواهیم داد اگر شرایط برای کار مهیا باشد در ایران می‌مانم در غیر این صورت مجبورم به افغانستان بازگردم.


این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره مشکلات دانشجویان غیرایرانی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و مشکلات مرتفع شده است اگر به گذشته برگردیم مشکلات زیادی وجود داشت، اما اکنون خیلی بهتر شده است؛ مخصوصا در دانشگاه آزاد اسلامی که به نظر بنده هیچ تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و اتباع خارجی قائل نمی‌شوند. البته یکسری محدودیت‌ها وجود دارد که به مروز زمان برطرف می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته