آموزههای فرهنگی باعث بهبود نتایج دانشجویان میشود
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از EducationDive، مطالعه اخیر نشان میدهد احتمال فارغالتحصیلی دانشجویانی که حداقل یک کلاس مطالعات قومی دارند بیشتر از دانشجویانی است که از این دست کلاسها برنمیدارند. براساس گزارش دانشگاه سانفرانسیسکو، نرخ فارغالتحصیلی از رشتههای مطالعات قومی در یک دوره شش ساله 77/3 درصد است، این آمار در رشتههای دیگر 52/3 درصد است.
این نتایج نشان میدهد که آموزش فرهنگی از طریق دورههای مطالعات قومی میتواند علمکرد و نتایج دانشجویان را بهبود ببخشد و توانایی ادامه تحصیل در دانشجویان را بالا ببرد.
کن مونتریو، مدیر اجرایی موسسه سزار شاوز، در این باره میگوید: «اعضای هیات علمی رشتههای مطالعات قومی وقت بیشتری را صرف مشاوره به دانشجویان خود میکنند و به آنها کمک میکنند تا استرس خود را کاهش دهند».
وی افزود: «همچنین اساتید این رشته به دانشجویان خود یاد میدهند که چگونه اطلاعات را به خود مرتبط کنند حتی اگر این اطلاعات واقعا ربطی به آنها نداشته باشد. آموزههایی مانند استراتژیهای تفکر انتقادی به دانشجویان کمک میکند که ایدهها را از چندین دیدگاه بررسی کنند».
نتایج این مطالعه علت این امر را نشان نمیدهد بلکه به ارتباط میان دروس مطالعات قومی و فارغالتحصیلی میپردازد. با این حال نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن است که دروس مطالعات قومی نه تنها باعث بهبود نتایج دانشجویان در تحصیلات عالی میشود بلکه علاقه به ادامه تحصیل در دانشآموزان دبیرستانی را نیز افزایش میدهد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/