دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1397 - 10:30

چرا تعداد دانشجویان معلول در دانشگاه‌ها کم است؟

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که احتمال دانشگاه رفتن دانشجویانی که معلولیت دارند نسبت به دانشجویانی که معلولیت ندارند، کمتر است.
کد خبر : 295210

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از TheConversation، تقریبا نیمی از افراد جوان در انگلستان ادامه تحصیل می‌دهند و به دنبال آموزش عالی می‌روند. این امر بدین معناست که تمایل نوجوانان بریتانیایی به دانشگاه رفتن بیشتر از همیشه شده است.


بر اساس آمار رسمی، انتظار می‌رود 49 درصد از دانشجویان انگلیسی تا سن 30 سالگی وارد مرحله مطالعاتی تحقیقاتی پیشرفته بشوند. اما نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد احتمال رفتن دانشجویانی که دارای نیازهای ویژه تحصیلی هستند یا معلولیت دارند نسبت به دانشجویانی که معلولیت ندارند، کمتر است.


دانشمندان در این مطالعه به بررسی عوامل مختلفی پرداختند که روی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دارای معلولیت تاثیر می‌گذارد. تیم تحقیقاتی داده‌های یک نظرسنجی از 16 هزار جوان انگلیسی را با عملکرد تحصیلی آنها در مدرسه مقایسه کردند. افرادی که دارای نیازهای تحصیلی خاص هستند و معلولیت‌های فیزیکی و ذهنی دارند در این جامعه آماری وجود داشتند.


نتایج تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تنها 26 درصد از دانش‌آموزان معلول در امتحانات گواهی عمومی آموزش ثانوی (آزمونی که در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی گرفته می‌شود) نمره A تا C (نمرات قبولی) می‌گیرند. این در حالی است که 67 درصد از دانش‌آموزان بدون معلولیت در این امتحان نمرات قبولی کسب می‌کنند.


همچنین از میان دانش‌آموزان معلولی که نمره قبولی در این امتحان کسب می‌کنند تنها 75 درصد تصمیم می‌گیرند که تحصیلات خود را در درجات بالاتر ادامه بدهند. این آمار در دانش‌آموزان بدون معلولیت 85 درصد است.


نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این تفاوت بین دانش‌آموزان دارای معلولیت و هم‌سن و سالان بدون معلولیت آنها قبل از شروع دوره راهنمایی، در سن 11 سالگی، ایجاد می‌شود.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته