دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بیانیه پایانی اولین گردهمایی مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شد

توسعه و ارتقاء سطح کمی و کیفی ورزش بانوان دانشجو دانشگاه آزاد

در بیانیه پایانی اولین گردهمایی مسئولان تربیت بدنی استانها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر ارائه تسهیلات مناسب به قهرمانان ورزشی جهت جذب در واحدهای دانشگاهی در راستای تکریم قهرمانان و ورزشکاران ملی کشور تاکید شد.
کد خبر : 2947

به گزارش خبرگزاری آنا، شرکت کنندگان با توجه به تقارن برگزاری اولین گردهمایی مسئولین تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ضمن تبریک و گرامی داشت ایام الله مبارک دهه فجر و تجدید میثاق باآرمانهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری پیشنهادهای خود را در قالب بیانیه ذیل اعلام کردند.


در بیانیه اولین گردهمایی مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:


1- شرکت کنندگان از ریاست عالی دانشگاه و هیات رئیسه محترم دانشگاه که زینت بخش افتتاحیه این اجلاس گردیدند واز میزبانی بسیار مطلوب و شایسته واحد دانشگاهی شیراز و ستاد هماهنگی استان و کلیه عوامل ذیربط نهایت تشکر و قدردانی را دارند.


2- شرکت کنندگان نسبت به توجه ویژه در برنامه ریزی، تخصیص منابع و ایجاد فرصت های لازم برای رشد و توسعه و ارتقاء سطح کمی و کیفی ورزش بانوان دانشجو تاکید نمودند.


3- با عنایت به تدبیر ریاست محترم دانشگاه مبنی بر ارتقاء‌ سطح ورزشی دانشگاه و استقلال آن از حوزه های دیگر شرکت کنندگان خواستار توجه جدی روسای واحد ها و مراکز دانشگاهی به این امر مهم شدند.


4- کلیه شرکت کنندگان خواستار آن شدند که کلیه امور مدیریت فضاهای ورزشی، تحت پوشش حوزه تربیت بدنی واحد دانشگاهی قرار گرفته و این حوزه با اولویت قراردادن نیازهای آموزشی دانشگاه ( تربیت بدنی 1و 2) در درجه اول نسبت به استفاده بهینه از این اماکن و فضاها برنامه ریزی نماید.


5- با توجه به گستردگی ماموریت های حوزه تربیت بدنی و ورزش و لزوم انجام مطلوب وظایف محوله در سطح استان ضروریست تا جایگاه حوزه تربیت بدنی در ساختار تشکیلاتی دبیرخانه استانها مورد بازنگری و باز تعریف قرار گیرد و بر این اساس بجای کارگروه پیش بینی شده ساختار اجرائی پیشنهاد می گردد.


6- شرکت کنندگان درخواست تخصیص و در اختیار قراردادن به موقع سرانه ورزشی براساس برنامه و تقویم های معاونت ورزش به امور تربیت بدنی و ورزش واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه را از مسئولین ذیربط دارند.


7- شرکت کنندگان تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی، تجهیز و استاندارد سازی فضاهای ورزشی موجود توسط بخشهای ذیربط خواستار شدند.


8- با توجه به سیاستهای کلان دانشگاه مبنی بر تامین بخشی از درآمد واحدهای دانشگاهی از منابع ای غیر از شهریه دانشجویی، شرکت کنندگان خواستار ایجاد زمینه های مناسب توسط مسئولین ذیربط واحدها و مراکز دانشگاهی برای کسب درآمد از حوزه ورزش شدند.


9- شرکت کنندگان بر توجه ویژه به امر برگزاری کلاسهای آموزشی و تمرینی به منظور پاسخ گویی به نیازهای ورزشی دانشجویان و آماده سازی تیم های ورزشی و برگزاری کلاسهای مربیگری ،‌داوری برای دانشجویان و کارکنان و اعضای هیات علمی تاکید کردند.


10- شرکت کنندگان درخواست ارائه تسهیلات مناسب به قهرمانان ورزشی جهت جذب در واحدهای دانشگاهی در راستای تکریم به قهرمانان و ورزشکاران ملی کشور را دارند.


11- برنامه ریزی مدون جهت توسعه و تعمیم ورزش همگانی در واحدها و مراکز دانشگاهی به منظور افزایش جمعیت تحت پوشش فعالیت های ورزشی انجام گیرد.


12- تخصیص کار دانشجویی به دانشجویان فعال در حوزه فعالیتهای ورزشی .


13- به منظور تامین سلامت و تندرستی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین کارکنان و اعضاء‌هیات علمی نسبت به تخصیص بودجه مستقل به فعالیت ورزشی آنان اقدام گردد.


14- با توجه به ضرورت داشتن بیمه ورزشی توسط دانشجویان ورزشکار حاضر در رویدادهای ورزشی ضمن تعامل با مراجع ذیربط ترتیبی اتخاذ گردد که جهت صدور بیمه ورزشی از تخفیف ویژه بهره مند گردند.


15- معاونت ورزش اقدامات لازم را در خصوص تحت پوشش قراردادن حوادث ورزشی دانشجویان که بیمه ورزشی ندارند معمول دارد.


16- با توجه به لزوم ارتقاء‌ سطح علمی مسئولین تربیت بدنی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور افزایش
بهره وری ، تسهیلات لازم برای ادامه تحصیل آنان در دوره تحصیلات تکمیلی فراهم گردد.


17- شرکت کنندگان خواستار تاثیر ارزیابی عملکرد واحدها و مراکز دانشگاهی در حوزه ورزشی بر ارتقاء سطح واحدهای دانشگاهی شدند.


18- تاکید بر لزوم هماهنگی و نظارت مسئولین تربیت بدنی واحدها و مراکز دانشگاهی بر کلیه رویدادهای ورزشی که توسط سایر حوزه ها در واحدهای دانشگاهی برگزار می گردد.


19- شرکت کنندگان تسریع در تعیین تکلیف سطح سازمانی تربیت بدنی در واحدها و مراکز دانشگاهی را خواستار شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته