دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1397 - 13:30

استقبال دانشجویان از فناوری‌های جدید درس خواندن

نتایج نظرسنجی از 1500 دانشجو نشان می‌دهد که نسل جدید دانشجویان علاقه زیادی به تکالیف ویدئویی، آزمون‌های تعاملی ویدئویی و روش‌های آموزشی ویدئویی شخصی دارند.
کد خبر : 294168

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Avinteractive، براساس گزارش‌ها، تعداد موسسات آموزش عالی که سخنرانی‌های اساتید را ضبط می‌کنند تا به دانشجویان خود کمک کنند، افزایش یافته است. طی دو سال گذشته ضبط سخنرانی‌های اساتید در دانشگاه‌ها 21 درصد افزایش داشته است. در سال 2016، 65 درصد از دانشگاه‌ها و در سال 2017، 79 درصد از دانشگاه‌ها سخنرانی‌های اساتید را ضبط می‌کردند.


ضبط سخنرانی‌ تنها در سالن‌های سخنرانی اتفاق نمی‌افتد، 10 درصد از دانشگاه‌ها اعلام کرده‌‌اند که نیمی از کلاس‌ها را ضبط ویدئویی می‌کنند. به طور کلی 88 درصد از موسسات آموزش عالی و مدارس ابتدایی و راهنمایی در حال حاضر از ابزارهای ضبط ویدئویی استفاده می‌کنند یا قصد دارند در آینده از آنها استفاده کنند.


نتایج 1500 نفر از متخصصان آموزش عالی، کارمندان، تکنسین‌ها و دانشجویان از سراسر جهان خبر از تاثیر گسترده ضبط ویدئویی بر تحصیلات عالی می‌دهد.


استفاده از ویدئو توسط دانشجویان برای تکالیف نیز به شدت افزایش یافته است؛ این آمار در سال 2017، 59 درصد و در سال جاری 69 درصد است. بازخورد ویدئویی روی تکالیف دانشجویان نیز در حال رشد است و در حال حاضر 35 درصد از موسسات آموزش عالی از این روش استفاده می‌کنند. این در حالی است که این آمار در سال گذشته 27 درصد بوده است. متخصصان این افزایش به دلیل رشد آموزش از راه دور می‌دانند.


این نظرسنجی نشان می‌دهد که استفاده از امکانات ویدئویی پیشرفته‌تر در دانشگاه‌ها نیز بیشتر شده است. در حال حاضر بیش از نیمی از موسسات آموزشی از ویدئوهای تشریحی استفاده می‌کنند. همچنین 34 درصد از این موسسات نیز از آزمون‌های تعاملی ویدئویی استفاده می‌کنند تا آموزش موثرتری را برای دانشجویان فراهم کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته