دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 14:47
معاون فرهنگی دانشگاه شاهد خبر داد؛

راه‌اندازی پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی توسط دانشگاه شاهد

معاون فرهنگی دانشگاه شاهد اعلام کرد: پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی دانشگاه شاهد همزمان با همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام افتتاح خواهد شد.
کد خبر : 293899

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محسن فرمهینی فراهانی در همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام اظهار کرد: اطلاع رسانی این همایش از دی‌ماه سال 96 در سطح گسترده‌ای صورت گرفت و در همین راستا 3 هزار و 500 اندیشمند و صاحب‌نظر در حوزه علوم انسانی نسبت به برگزاری همایش آگاه شدند.


وی افزود: همچنین مجوز ثبت این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی ISC دریافت شده است و برای اینکه بتوانیم به دو هدف همایش یعنی ایجاد گفتمان مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد حساسیت مضاعف در استادان و پژوهشگران نسبت به آسیب‌های اجتماعی دست پیدا کنیم اطلاع‌رسانی گسترده‌ای انجام دادیم.


دبیر اجرایی همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام تصریح کرد: این همایش دارای ۱۲ حامی از جمله وزارت کشور، صدا و سیما، پژوهشکده مطالعات فرهنگی وزارت علوم، موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی، مرکز پژوهش‌های علوم اسلامی صدرا، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دیگر مراکز دارد.


معاون فرهنگی دانشگاه شاهد عنوان کرد: وزارت کشور این ماموریت را به دانشگاه شاهد واگذار کرد که این دانشگاه به عنوان حلقه‌ای بین مراکز علمی جهت همگرایی لازم در مطالعات آسیب‌های اجتماعی تلاش کند.


وی ادامه داد: در کنار برگزاری این همایش، پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی دانشگاه شاهد راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر نیز دارای دو مرکز مطالعات فلسفی و نظری خانواده و سبک زندگی اسلامی است و بنا داریم دو مرکز فضای مجازی و اعتقادی نیز در این پژوهشکده راه اندازی کنیم.


فراهانی در پایان گفت: پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی دانشگاه شاهد فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بررسی برخی پژوهش‌ها در این پژوهشکده در دست اقدام است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب