دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 10:30

شرکت در سمینارها شرط تحصیل برای دانشجویان دانشگاه‌های آلمان

دانشجویان ایالت نوردراین وستفالن آلمان اعتراضاتی را علیه برنامه‌های دولت برای معرفی یک قانون جدید در زمینه تحصیلات عالی انجام داده‌اند.
کد خبر : 293800

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دانشجویان ایالت نوردراین وستفالن آلمان اعتراضاتی را علیه برنامه‌های دولت برای معرفی یک قانون جدید در زمینه تحصیلات عالی انجام داده‌اند.


براساس تصویب یک قانون جدید در این کشور، حضور در تمامی سخنرانی‌ها و سمینارها از شرایط اجباری ادامه تحصیل برای دانشجویان است.


این قانون به این شکل تعریف می‌شود که اگر دانشجوی دوره کارشناسی ارشد یا دکترا از حضور در سمینارها خودداری کند، مسئولین دانشگاه مجاز به حذف وی هستند.


ایزابل یونسینگ، وزیر آموزش عالی آلمان، با بیان این که موافق تصویب این قانون نبوده است، اظهار کرد: «تحصیل در مدارج بالاتر منوط به شرکت در سخنرانی‌ها و پذیرفتن هر آنچه که دولت می‌گوید و تصمیم می‌گیرد، است».


وی با اعتراض به فراگیری این قانون ادامه داد: «دولت باید میزان آسیب این قانون به دانشجویان را بررسی کند و در نظر بگیرد چه میزان دانشجو پس از تصویب این قانون از ادامه تحصیلات صرف نظر می‌کنند».


دانشجویان آلمانی نیز در اعتراضات خود خواستار لغو این قانون یا محدود شدن آن به دانشگاه‌ها و موسسات دولتی هستند.


نمایندگان اتحادیه دانشجویی می‌گویند اگر همه سخنرانان از جان و دل سخنرانی کنند و آنچه که هست را به تصویر بکشند، دانشجویان با میل و اشتیاق در این سمینارها و سخنرانی‌ها حضور پیدا می‌کنند.


منبع: فارس


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته