دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1397 - 14:05

اولین دوره مسابقات دانشجویی IEC در دانشگاه شریف برگزار شد

اولین دوره از سری مسابقات IEC با هدف آشناسازی دانشجویان رشته مهندسی صنایع با کاربرد داده‌کاوی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
کد خبر : 293651

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه صنعتی شریف، اولین دوره از سری مسابقات IEC با حضور بیش از 80 دانشجو در قالب 24 تیم از دانشگاه‌های تهران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.


بنابراین گزارش، با پیشرفت روزافزون فنّاوری‌های جدید، حجم داده‌هایی تولیده شده افزایش چشم‌گیری یافته است. از این رو داده کاوی و آنالیز داده به یکی از مهم‌ترین تخصص‌های مهندسی صنایع تبدیل شده است.


بسیج دانشجویی با هدف آشناسازی و آموزش دانشجویان سه کارگاه با موضوعات آشنایی با مفاهیم داده کاوی، آموزش نرم افژارهای این حوزه و نیز آشنایی با مفاهیم اقتصادی پروژه‌ها برگزار گردید.


در این مسابقات، 24 تیم شرکت کننده با استفاده از آموزش‌های داده شده، تحلیل داده بیش از 350 هزار داده را انجام داده و در انتها سبد سهام پیشنهادی خود را برای موفقیت تیم خود انتخاب نمودند.


مجید خدمتی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع در اختتامیه این مسابقه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این دوره، از نقش مهم داده کاوی در دنیای امروز گفت و خاطر نشان کرد: دانشکده مهندسی صنایع در سال‌های آتی دروس مرتبط با این حوزه را آموزش خواهد داد.


در پایان این مسابقه با اهدای جوایزی از تیم های برتر این دوره تقدیر شد. لازم به ذکر است پیش از این، مسابقه الکاپ نیز به همت بسیج دانشجویی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه در حوزه بلاک چین برگزار گردیده بود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته