دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 15:00

بهترین شغل‌های دنیا که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند

شغل‌های خوبی وجود دارند که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند. حقوق‌های بالای چنین شغل‌هایی جوانان را به فکر می‌اندازد که آیا ارزش دارد سراغ تحصیلات عالی بروند یا نه؟
کد خبر : 293273

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Telegraph، بسیاری فکر می‌کنند که برای ساختن آینده راهی به جز رفتن به دانشگاه وجود ندارد اما جالب است بدانید که شغل‌های خوبی وجود دارند که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند. در سایت‌های شغل‌یابی لیستی از پنج شغل برتر برای افراد که ترک تحصیل کرده‌اند و مدرک دانشگاهی ندارند، به چشم می‌خورد.


حقوق‌های بالای چنین شغل‌هایی جوانان را به فکر می‌اندازد که آیا ارزش دارد سراغ تحصیلات عالیه بروند یا نه؟ به‌خصوص این روزها که با هزینه‌های تحصیلی فعلی یک دانشجو موظف است برای یک دوره تحصیل سه ساله در دانشگاه به طور متوسط 55 هزار یورو در بریتانیا پرداخت کند.


در ادامه به بررسی شغل‌هایی می‌پردازیم که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند:


10. مجری فروش خودرو


متوسط حقوق: 26 هزار 412 یورو


این شغل برای افرادی که می‌خواهند مهارت‌های فروش را یاد بگیرند، مناسب است. با حقوقی 26 هزار یورویی بسیاری از دانشجویانی که ترک تحصیل کرده‌اند، این شغل را ایده‌آل می‌دانند.


9. کارگزار خرید و فروش املاک


متوسط حقوق: 26 هزار 902 یورو


با توجه به این که هر ماه هزاران نفر خانه خود را می‌فروشند یا می‌خواهند خانه جدیدی بخرند یا خانه خود را تعوسض کنند، کار خرید و فروش املاک همیشه روی بورس است. برای کسی که مدرک دانشگاهی ندارد، موقعیت شغلی خوب و درآمد بالای کارگزاری املاک از شغل‌های ایده‌آل محسوب می‌شود.


8. مدیریت هتل


متوسط حقوق: 27 هزار و 88 یورو


اگر فکر می‌کنید که اخذ مدرک تحصیلی گزینه درستی برای شما نیست، خیالتان راحت باشد می‌توانید حرفه‌ای مانند مدیریت هتل را در پیش بگیرید. برای این شغل باید مهارت‌های ارتباطی و سازمانی عالی داشته باشید.


7. برق‌کار


متوسط حقوق: 27 هزار 921 یورو


شاید شغل آسانی نباشد اما حقوق آن به اندازه‌ای است که سختی‌های راه را تحمل‌پذیر کند. برای این کار ابتدا باید دروه کارآموزی را بگذرانید اما وقتی که به اندازه کافی تجربه کسب کردید، می‌توانید به عنوان استادکار مشغول به کار شوید.


6. خلبان


متوسط حقوق: 31 هزار و 477 یورو


خلبان‌‌ها می‌توانند بدون داشتن مدرک دانشگاهی بیش از 30 هزار یورو درآمد داشته باشند. برای آموزش به عنوان خلبان هواپیماهای تجاری باید نمره گواهی عمومی آموزش ثانوی (آزمونی است که در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی گرفته می‌شود) بالای پنج باشد.


5. دستیار اجرایی


متوسط حقوق: 33 هزار 260 یورو


افراد زیادی وجود ندارند که در کودکی شغل رویایی‌شان دستیار اجرایی باشد. وظیفه دستیار اجریی مدیریت برنامه‌های پردرآمدترین افراد کشور است. در انگلستان متوسط حقوق دستیار اجرایی حدود 10 هزار یورو است.


4. مربی فیتنس


متوسط حقوق: 34 هزار و 912 یورو


اگر کار در باشگاه ورزشی را دوست دارید، مربی فیتنس شغل ایده‌آلی برای شماست. در کنار حقوق 35 هزار یورویی می‌توانید بدون پرداخت حق عضویت و به صورت رایگان از امکانات باشگاه استفاده کنید.


3. تعمیرکار ساختمان


متوسط حقوق: 38 هزار 625 یورو


برای این کار باید مهارت‌های لوله‌کشی، نجاری و برق‌کاری داشته باشید. این شغل علاوه بر حقوق بالا، نیازی به مدرک دانشگاهی نیز ندارد.


2. مامور کنترل ترافیک هوایی


متوسط حقوق: 48 هزار و 732 یورو


درحال یکه مهارت‌های لفظی، شمارشی، نموداری و استدلالی برای این شغل حیاتی است اما نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد. وقتی مسئولیت جان هزاران نفر برعهده شماست، حقوق بالایی نیز دریافت می‌کنید.


1. مدیریت ساخت‌وساز


متوسط حقوق: 53 هزار و 94 یورو


درآمد مدیریت ساخت‌وساز دو برابر درآمد معلمی است و البته برای داشتن این شغل نیازی ندارید که ده‌ها هزار یورو هزینه مدرک دانشگاهی کنید. این شغل نیازمند مهارت‌های رهبری و سازمان‌دهی است.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب