دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 09:30

ربات چمن‌زن، دستگاهی از نسل باغبان‌های آینده

مهندسان ربات چمن‌زنی ساخته‌اند که قادر است از یک الگوریتم پیشرفته برای حرکت و عبور از موانع و مناطق صعب‌العبور استفاده کند تا چمن این مناطق را کوتاه کند.
کد خبر : 293220

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، این ربات هر زمان لازم باشد می‌تواند با استفاده از ربات چمن‌زن و یک برنامه زمانی روزانه آن را روی چمن‌ها رها کنید تا کار خودش را به نحو مطلوب انجام دهد.


فروشگاه John Lewis می‌گوید: «فروش این شرکت در سال جاری به دلیل پیشرفت تکنولوژی و کاهش قیمت‌ها، 75 درصد افزایش یافته است».


هانا مکفرلان، سخنگوی جان لوئیس، گفت: «با رسیدن به درجه حرارت بالای 20 درجه، مردم کمتر علاقه دارند به چمن زدن مشغول شوند و ترجیح می‌دهند بنشینند و با یک نوشیدنی سرد از خود پذیرایی کنند و تماشای چمنزار رباتیک خود را که ایجاد خطوطی کاملا صاف می‌کند، بدون این که نیاز باشد حتی انگشت خود را بلند کنند».


این ابزار کوچک قادر است از یک الگوریتم پیشرفته برای حرکت و عبور از موانع و مناطق صعب‌العبور استفاده کند تا چمن این مناطق را کوتاه کند. باطری این ربات قوی و همچنین سازگار با محیط زیست است. بنابراین هر زمان لازم بود می‌تواند با استفاده از ربات چمن‌زن و یک برنامه زمانی روزانه آن را روی چمن‌ها رها کنید تا کار خودش را به نحو مطلوب انجام دهد. هنگامی که شارژ این ابزار کم یا هوا بارانی باشد، به صورت خودکار به محفظه خود خواهد برگشت و هنگامی دوباره کار را شروع خواهد کرد که فول شارژ شده یا زمین خشک شده باشد.


ماشین چمن‌زنی با استفاده از فناوریGPS برای برنامه‌ریزی مسیر خود و سنسورها و سیم‌ها روی لبه چمن گذاشته می‌شود. هنگامی که ماشین‌ها کار خود را به پایان رسانده‌اند، به ایستگاه‌های اتصال خود باز می‌گردند و خاموش می‌شوند، در حالی که می‌توانند توسط تلفن همراه کنترل شوند.


منبع: خبرگزاری علم و فناوری


انتهای پیام/

برچسب ها: الگوریتم GPS ربات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته