دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1397 - 09:33

استاد دانشگاه پیام‌نور به عنوان بهترین چهره میراث فرهنگی ایران برگزیده شد

شاهنامه‌شناس و استاد دانشگاه پیام نور به عنوان بهترین چهره میراث فرهنگی ایران در گروه سنی زیر ۴۰ سال انتخاب و موفق به کسب جایزه سرو ایرانی شد.
کد خبر : 292354

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در جلسه هیات داوران جایزه سرو ایرانی که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر سجاد آیدنلو شاهنامه‌شناس و استاد دانشگاه، به عنوان بهترین چهره میراث فرهنگی ایران در گروه سنی زیر ۴۰ سال انتخاب شد.


در برنامه سالانه‌ای که 14 تیرما برگزار خواهد شد، با اعطای تندیس سرو سایه ‌فکن از این استاد حوزه فرهنگ و هنر تجلیل خواهد شد.


گفتنی‌ است، جایزه فرهنگی سرو ایرانی از سوی گروهی از انجمن‌های فرهنگی و علمی غیردولتی در سال ۱۳۹۳ برپا شده است و یک جایزه مردم‌نهاد در زمینه میراث فرهنگی است که در دو رشته استادان برتر و جوانان کوشنده برگزار می‌شود.


این جایزه در سال ۱۳۹۴ به عبدالمجید ارفعی و آیدین سلسبیلی و در سال ۱۳۹۵ به ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا شده بود.


انجمن‌های دانشگاهی و فرهنگی فهرستی از نامزدهای شایسته در دو رشته را برای هر سال تهیه می‌کنند و سپس داورانی شامل استادان دانشگاه یا فعالان حوزه میراث فرهنگی را برگزیده و فهرست نامزدها را به هیات داوران ارائه می‌کنند تا هیات داوران در هر رشته یک نفر را برگزیند. هیات داوران و نامزدها باید کاملاً مستقل بوده و در انجمن‌های تشکیل‌دهنده سرو ایرانی عضویت نداشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب