دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1397 - 16:30

برنامه‌ای برای افزایش اعتماد به نفس دانشجویان اوتیسمی

موسسه فناوری راچستر برنامه جدیدی دارد تا اعتماد به‌ نفس دانشجویان اوتیسمی را افزایش دهد.
کد خبر : 291973

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از RIT، آماده شدن برای یک مصاحبه کاری به اندازه کافی سخت است اما وقتی که اوتیسم داشته باشید، حتی با مدارک و ویژگی‌های عالی، استخدام شدن سخت‌تر می‌شود.


اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته ‌است. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تاثیر می‌گذارد.


موسسه فناوری راچستر دو برنامه جدید برای کمک به دانشجویان مبتلا به اوتیسم دارد تا آنها را برای مصاحبه‌های شغلی و استخدام آماده کند.


اخیرا هشت دانشجو یک دوره سه هفته‌ای در کمپ افزایش آمادگی شغلی را تمام کرده‌اند. تعدادی از والدین دانشجویان مبتلا به اوتیسم مبلغ قابل توجهی را برای راه‌اندازی این دو برنامه به موسسه فناوری راچستر اهدا کرده‌‌اند.


این برنامه‌ها تاثیر به‌سزایی روی فارغ‌التحصیلی و اشتغال دانشجویان مبتلا به اوتیسم موسسه فناوری راچستر خواهد داشت. برای ادامه این برنامه در سطوح بالاتر نیاز به جذب سرمایه بیشتری است.


در کمپ افزایش آمادگی شغلی، دانشجویان روی مهارت‌های نرم (هوش اجتماعی)، برقراری ارتباط، کار گروهی، انعطاف‌پذیری، مدیریت زمان، ابتکار عمل، تصمیم‌گیری، سازماندهی و ارائه مطالب تمرکز می‌کنند. آنها در مصاحبه‌های شغلی جعلی شرکت می‌کنند و از آموزه‌های خود استفاده می‌کنند تا به صورت گروهی پرینترهای سه‌بعدی بسازند.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته