دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1397 - 11:37
معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری:

طرح ضیافت رضوی محل عرضه و تبادل تجربیات فرهنگی است/ اعزام هفتگی ۵۰۰ دانشجو به مشهد مقدس

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از وظایف و فعالیت‌های نهاد رهبری در فضای دانشگاهی ایجاد فضای معرفتی و اردویی با نشاط برای تقویت جریان مؤمن، انقلابی و فعال در دانشگاه‌ها است.
کد خبر : 291650

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی در خصوص فعالیت‌های تابستانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: یکی از وظایف و فعالیت‌های نهاد رهبری در فضای دانشگاهی ایجاد فضای معرفتی و اردویی با نشاط برای تقویت جریان مؤمن، انقلابی و فعال در دانشگاه‌ها است. بار اصلی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بر دوش دانشجویان است و لازم است که در فرصت‌هایی این دانشجویان فعال و مؤثر در فضای دانشگاهی به طرح موضوعات مبتلابه خودشان، بازسازی و تقویت مبانی خودشان و همچنین طرح مسائل و شبهاتی که در دانشگاه‌ها با آن مواجه بودند و پاسخ دادن به این موضوعات بپردازند.


وی افزود: فضای اردو‌های تابستانی از فرصت‌های خوب است که در مجموعه دانشگاه‌ها به صورت چند فعالیت مؤثر برگزار می‌گردد من جمله اردو‌های طرح فعالیت، اسلام ناب و طرح شهید چمران که به خوبی و قوت در این دانشگاه‌ها برگزار می‌گردد.


رستمی گفت: امسال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همین راستا اردویی را برای مجموعه فعالین فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌ها با رویکرد منطقه‌ای در مشهد مقدس برگزار می‌کند. این اردو در ۱۰ هفته برگزار می‌گردد و هر هفته ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌ها با سهمیه‌ای که به آن‌ها اختصاص یافته است.


وی افزود: دانشجویان به شکل منطقه‌ای یعنی استان‌هایی که در فضای اقلیمی و فرهنگی و اجتماعی مشابه هم هستند با همدیگر اعزام می‌شوند و در طی دوران حضور در جوار امام رضا علیه‌السلام علاوه بر برنامه‌های معرفتی به استفاده از اساتید برجسته در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و سیاسی در برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که در قالب شکل‌هایی که توسط خود دانشگاه‌ها اجرا می‌شود ارائه می‌گردد که در این اردو‌ها دانشجویان هم به ارائه کارنامه فعالیت‌های سال گذشته خود می‌پردازند و هم الگو‌های خوبی از فعالیت دانشجویان دیگری که در دانشگاه‌های دیگر حضور دارند می‌گیرند.


وی ادامه داد: در واقع باید گفت: به نوعی این فعالیت‌های زیبای فرهنگی در دانشگاه‌ها این است که این گونه اردو‌ها محل عرضه و تبادل فعالیت‌های فرهنگی خواهد بود که به مرور به عنوان بازار عرضه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها به عنوان جریان مؤمن انقلابی صورت می‌گیرد.


رستمی اظهار داشت: در این اردو که ضیافت رضوی نام دارد علاوه بر موضوعاتی که توسط اساتید برجسته انجام می‌شود، ارائه تجربیات و ارتباطات بین دانشجویان برای عرضه فعالیت‌هایشان به صورت کارگاهی، حلقه‌های ارتباطی و یا ارائه تابلو‌ها و نشریات صورت خواهد گرفت.


وی همچنین با اشاره به اینکه اولین گروه اعزامی به این سفر زیارتی دانشجویان رشته‌های علوم انسانی هستند، گفت: بخش اول اعزامی‌های این گروه را دانشجویان علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علوم انسانی دانشگاه‌های دیگر دربر می‌گیرند.


معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور تاریخ اتمام این اردو‌ها را ۲۰ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: از تمام دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از سراسری، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و همچنین دانشگاه‌های وزارت بهداشت نیز در این طرح شرکت خواهند داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته