دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1397 - 07:59
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌و‌گو با آنا:

همایش‌ها تاثیری در ارتقای فرهنگ کشور ندارند/ عدم توجه به نیازهای جامعه در برنامه‌ریزی‌‌‌ها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولین فرهنگی چشمشان را بر روی مسائل و محیط خود بسته‌‌اند، اظهار کرد: همایش و سمینار، کوچک‌ترین تاثیری در ارتقای فرهنگی جامعه و دانشگاه‌ ندارد.
کد خبر : 291044

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پاسخ به چرایی ضعف نهادهای فرهنگی مختلف در دانشگاه‌ها در مقابله با گفتمان‌ها و نحله‌های فکری، اظهار کرد: به نظر من بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها فارغ از نیازهاست و در واقع به نیازها توجه نمی‌شود. در دانشگاه‌ها، حوزه‌‌های علمیه، دولت، در هیچ کجا به نیازها توجه نمی‌شود.


وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از ارگان‌هایی که برای مدیریت فرهنگی ایجاد شده‌اند، به دنبال شناخت مسئله و مشکل نبوده‌اند، تاکید کرد: متاسفانه مسئولین فرهنگی چشمشان را بر روی مسائل محیط خود بسته‌‌اند. لازم است بررسی کنند تا دریابند مسائل موجود در دانشگاه چیست و بر اساس دغدغه‌هایی که استادان یا دانشجویان را اذیت می‌کند، برنامه‌ریزی نمایند.


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: متاسفانه نهادهای متولی نمی‌دانند نیازهای جامعه چیست، کمبودها کجاست، طبقه ضعیف جامعه چه کمبودی دارد، دغدغه جامعه دانشگاهی چیست و یا آموزش و پرورش و فرهنگی چه کمبودهایی دارد که معلم راننده تاکسی می شود. وقتی رسیدگی نشود مشکلات روی هم جمع می‌شوند و این حالت، آشوب را به وجود می‌آورد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارائه راهکار جهت اصلاح وضعیت فرهنگی موجود گفت: اگر قرار باشد وضعیت اصلاح شود راهش این است که معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی در ظرفیت خودشان، رصدی از مسائل موجود در محیط خود انجام دهند. اما اگر بدون این رصد برنامه بگذارند و همایش و سمینار برگزار کنند، کوچک‌ترین تاثیری نخواهد داشت و در این میان عوامل بیگانه بیشترین استفاده را می‌برند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته