دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1397 - 17:30
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان:

پاشنه آشیل کشور اصلاح فرهنگ است/ ضرورت راه‌اندازی کانون‌های اندیشه‌ورزی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر ضرور ت راه‌اندازی کانون های اندیشه‌ورزی به عنوان مطالبه جدی رهبر انقلاب گفت: جوانان با فلسفه زندگی آشنا نیستند و در مواجهه با مشکلات دچار سردرگمی می‌شوند.
کد خبر : 291017

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با سازمان جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج فرهنگیان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای انعقاد قرارداد همکاری برگزار شد.


در این جلسه حبیب صفرزاده، فلسفه تاسیس دانشگاه فرهنگیان را برحسب نیاز جامعه علمی کشور و همچنین مطالبه به حق متدینین و دغدغه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: نظام تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران با قدمت 100ساله، با نگرش‌های روشنفکرانه و فراز و نشیب‌های فراوانی در حوزه مدیریتی مواجه است.


وی ریشه پلشتی‌های موجود در حوزه فرهنگ عامه را عدم توجه به گزینش معلمان اهل، خداترس و مرگ اندیش در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان از 5سال پیش با رویکردی جدید کارخود را آغاز کرده است و مقام معظم رهبری علاوه بر حمایت‌های همیشگی خود از این دانشگاه تربیت‌محور، با حضور پرخیر و برکتشان در این دانشگاه، به همه مسئولان پیام دادند که به این دستگاه باید بیشتر توجه شود.


معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر احیای مجدد دانشگاه فرهنگیان گفت: بسیاری از زیرساخت‌های تربیت معلم در گذشته از دست رفته است. با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر دستگاه‌هایی که صبغه فرهنگی دارند، از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر می‌توانیم استفاده کنیم.


صفرزاده ادامه داد: در سال جاری 41 هزاردانشجو درقالب 17 هزارنفر مهارت آموز ماده 28 و 24 هزارنفر دانشجومعلم با ردیف استخدامی جذب آموزش و پرورش خواهند شد.


وی، دانشگاه فرهنگیان را بزرگترین دانشگاه دولتی کشور نامید و اظهار کرد: نهادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... می‌توانند از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان در تقویت زیر ساخت‌ها، هدف گذاری‌های بلندمدت و توسعه فرهنگ عامه، عمومی و خاص استفاده کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان آفت جامعه ایرانی و جوامع شرقی را دو صفت رذیله دروغ و نفاق دانست و خطاب به حاضران در جلسه گفت: پاشنه آشیل کشور اصلاح فرهنگ است. خواست ما این است که در میدان تربیت معلم باقی بمانید تا با تربیت معلم در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران، این رذایل را از جامعه پاک کنیم.


وی تقویت کانون‌‌های اندیشه‌ورزی را از مطالبات جدی رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: فرزندان این مرز و بوم با چیستی و چرایی زندگی، فلسفه ابهامات زندگی و فلسفه نرسیدن به هدف آشنا نیستند و به محض رویارویی با مشکلات و نرسیدن به اهداف و آمال، دچار سردرگمی و آشفتگی در عرصه‌های اصلی زندگی می‌شوند.


از مهم‌ترین مصوبات این نشست تشکیل شورای راهبردی و سیاست‌گذاری انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک به منظور تسریع در انعقاد تفاهم‌نامه و اقدام کارشناسی در حوزه‌های ذی‌ربط، برگزاری نشست تخصصی مشترک دانشگاه فرهنگیان با دستگاه‌های مورد نظر و تشکیل دبیرخانه پیگیری مصوبات و اقدامات اجرایی در حوزه ستادی و استان‌ها بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته