دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1397 - 12:38
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد؛

احتمال محرومیت دانشجویان مهاجر به دانشگاه‌های سطح پایین خارجی از ارز دولتی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به التهابات بازار ارز، احتمال محرومیت دانشجویان مهاجر به دانشگاه‌های سطح پایین خارجی از ارز دولتی وجود دارد.
کد خبر : 290699

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده با اشاره به التهاب بازار ارز و مشکلات ایجاد شده در تخصیص ارز دانشجویی به دانشجویان خارج از کشور، عنوان کرد: این مسئله در نشست اخیر کمیسیون با وزیر و معاونان وزیر علوم مطرح شد که مسئولان دولتی معتقد بودند ابتدا باید در رابطه با این موضوع که وقتی دانشگاه‌های با رتبه بالاتر در کشور وجود دارد از مهاجرت‌های تحصیلی غیرضروری اجتناب شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید قبول کنیم که دانشگاه‌های داخلی معتبرتر از بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور هستند لذا لزومی ندارد دانشجویانی که به دانشگاه‌های سطح پایین خارج از کشور مهاجرت تحصیلی می‌کنند، مورد حمایت دولتی قرار گیرند.


وی ادامه داد: در عین حال معاون امور دانشجویی وزارت علوم اعلام کرد که این وزارتخانه سامانه‌ای دارد که دانشجویان خارج از کشور با مراجعه به این سامانه می‌توانند بدون مراجعه حضوری ارز و سهمیه دانشجویی خود را دریافت کنند.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وضعیت مهاجرت‌های دانشجویی به گونه‌ای شده است که برخی از دانشجویان حتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌هایی که مورد نیاز کشور نیست، مهاجرت تحصیلی می‌کنند و انتظار حمایت‌های دولتی نیز دارند لذا ممکن است با توجه به وضعیت بازار ارز و سیاست‌های وزارت علوم، نحوه تخصیص ارز به این دانشجویان تغییر کند، البته هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته