دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1394 - 13:37
سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد؛

توافق هسته‌ای گشایش در توسعه روابط با دنیا و نتیجه منطق گفتمان است

سازمان اسلامی دانشجویی ایران (سادا) بیانیه‌ای در خصوص توافق هسته‌ای اخیر صادر کردند.
کد خبر : 29051

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متن بیانیه سازمان اسلامی دانشجویی ایران (اتحادیه دوم) بدین شرح است:


«رسیدن بهار در فصل تابستان را باید باور کرد. باید باور نمود که فصلی نو در ایران آغاز شده است. توافق هسته ای با 1+5 گشایش درب توسعه روابط با دنیاست. منطق در گفتمان و با فشاری بر حقوق مشروع ملت ایران راز این موفقیت است. جمهوری اسلامی ایران با حرکت در مسیر گفتگوی سازنده در مسئله هسته ای نشان داد که گفتمان انقلاب قوی و موثر است. مقاومت مردم کشورمان در سال‌های تحریم ظالمانه پشتوانه محکمی برای مذاکره کنندگان کشورمان رو در روی قدرت های بزرگ جهان بود. اگر مقاومت مجاهدانه نبود این دستاورد بزرگ حاصل نمیشد. ملت ایران در دوره های مختلف تاریخی نشان داده اند که زیر بار زیاده خواهی مستکبران نمی‌روند و بر سر اصول ملی و مذهبی خود پایبند است و این اصول غیر قابل مذاکره و مبادله است.


زورگویان دنیا باید بدانند که با ایرانی‌ها نمی‌توان با زبان تهدید سخن گفت. باید با زبان، زبان تکریم و احترام باشد ولاغیر. دعاهای ملت شریف و حمایت های همه جانبه از دولت منتخب و تیم مذاکره کننده هم عامل دیگری در نیل به این پیروزی بزرگ بود و از سوی دیگر تمشیت و تدبیر رهبری بزرگوار جای هیچ گونه شبهه و شکی باقی نگذاشت که اگر حمایت های صریح و قاطع ایشان در این امواج پر مهلکه فسانه و فسون نبود، کسب چنین دستاوردی بعید بلکه ممتنع به نظر میرسید.


آن روز که رهبر معظم انقلاب حمایت خود را از دولت دکتر حسن روحانی و تیم مذاکره کننده اعلام کردند، احتمال نیل به چنین دستاوردی اندک به نظر می‌رسید و با توجه به ملعبه گری های امریکا در دوران آن جنگ افروز جمهوری خواه امید به موفقیت در این کارزار ضعیف بود، معذلک ماه های طولانی و نفس گیری برای دیپلمات های ایرانی این نابغه‌های عرصه کارزار سیاسی سپری شد و آنان با تلاش و مجاهدت وصف ناپذیری از جان و سلامت خود مایه گذاشتند و سرانجام توانستند شهد پیروزی بر کام ملت جاری سازند. ما دانشجویان در همراهی با مردم در این حرکت ملی از چیزی فروگذاری نمی‌کنیم.


سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) ضمن تبریک به خدمت مردم ایران و مقام معظم رهبری(مدظله) و دولت گرامی و همچنین عرض خسته نباشید به تیم مذاکره کننده ایرانی آرزوی بهنودی برای تمام خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از محضر پروردگار طلب میکنیم و رجاء واثق داریم که این فتح الفتوح دیپلماتیک سدهای پیشرفت و رفاه و آسایش را از جلوی پای ملت ایران برخواهد داشت و در آینده ای نه چندان دور گشایشی به شرط ملاحضه تدبیر و تامل، در شئون مختلف زندگی مردم خصوصا جوانان تحصیلکرده این مرز و بوم طلب می‌کنیم.


من الله التوفیق»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب