دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1397 - 14:37
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد:

تلاش برای شکل‌گیری جریان قرآنی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در جلسه هم اندیشی و آسیب شناسی سی وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور تاکید کرد: باید همه تلاش‌ها معطوف به این باشد که یک جریان قرآنی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شکل گیرد.
کد خبر : 290353

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جلسه هم‌اندیشی و آسیب شناسی سی وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور محمدهادی عسکری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی، فاضلیان مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی، جعفرپور رئیس اداره قرانی و دینی و معاونان دانشگاه‌های میزبان مرحله منطقه‌ای بخش آوایی در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.


عسکری در این جلسه ضمن تشکر از برگزاری موفق مرحله منطقه‌ای تاکید کرد: باید همه تلاش‌ها معطوف به این باشد که یک جریان قرآنی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شکل گیرد.


وی ضمن تاکید بر اصلاح زمان ارسال فراخوان ثبت نام در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان افزود: باید از ابزارهای مناسب و فاخر هنری در ترویج آموزه‌های قرآنی و دینی در دانشگاه‌ها استفاده شود.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی خاطر نشان کرد: بر این اساس در صدد هستیم که جلسات شورای مشورتی را با حضور فعالان قرآنی و با هدف ساماندهی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار نماییم.


زمان‌بدی جشنواره، مشارکت دانشجویان و مسئولان دانشگاهی استفاده از ظرفیت هنر در جشنواره، انتخاب موضوع برای جشنواره، الگوسازی دانشجویان قرآنی، گسترش مخاطبان جشنواره، ارتقای سطح جوایز، فرهنگ سازی قرآنی در دانشگاه ها و تقویت زمینه های انس با قرآن کریم از جمله موارد مطرح شده حاضرین در مورد هم اندیشی و آسیب‌شناسی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت بود.


لازم به ذکر است مرحله منطقه ای سی و سومین جشنواره قران و عترت دانشجویان کشور در اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، هرمزگان، مراغه و بجنورد برگزار گردید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته