دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1397 - 12:02

واکنش تشکل‌ها ونهادهای دانشجویی دانشگاه‌های استان مازندران به یک انتصاب

تشکل‌ها ونهادهای دانشجویی دانشگاه‌های استان مازندران نسبت به یکی از از انتصابات اخیر استاندار این استان اعتراض کردند.
کد خبر : 288402

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تشکل‌ها ونهادهای دانشجویی دانشگاه‌های استان مازندران در نامه‌ای به استاندار این استان خواستار بازنگری در انتصابات و تعیین سازوکاری صحیح برای نقش‌آفرینی اتاق فکر توسعه و تعالی استان شدند. در این نامه آمده است:


«نیک مستحضرید که توسعه و تعالی استان در سال‌های آتی جز با تلاش‌های فکری نخبگان جوان، سالم، صالح و دلسوز و البته کسانی که نمایندگان حقیقی نسل جوان و دانشجویان استان هستند محقق نمی‌شود. اخیراً اخباری در جراید منتشر شده است که دانشگاهیان استان را شگفت‌زده کرده است. برخی انتصاب‌های حضرت‌عالی خصوصاً برای جایگاه «ریاست کارگروه دانشجویی اتاق فکر توسعه و تعالی استان» نگاه دانشگاهیان استان را نسبت به درایت شما به شدت تحت تاثیر قرار داده است!
جهت اطلاعتان عرض می‌کنیم که ساز و کار نامشخص اتاق فکر توسعه‌ و‌ تعالی استان، عدم شایسته‌سالاری و انتخاب‌های غیرعلمی در برخی از بخش‌های این اتاق فکر، راه را برای اظهار نظر برخی اشخاصِ سطح پایین در مسائل علمی و مدیریتی باز کرده است. رهاورد این آشفتگی ساختاری در اتاق فکر توسعه و تعالی استان و همچنین انتصاب‌های غیر علمی دو چیز بیش نیست؛ رکود اتاق فکر توسعه‌ی استان یا تولید افکار و سیاست‌های غلط و غیر علمی و در نتیجه ایجاد موانعی در مسیر توسعه و تعالی استان مازندران.
آقای استاندار!
حسب شواهد این برنامه‌ریزی‌ها و انتصابات بدون مشورت گرفتن از دانشگاهیان، رئیس اتاق فکر توسعه و تعالی استان و دیگر نهادها و اشخاص صالح بوده است؛ لذا در سطح استان موجبات تاسف آحاد دانشجویان و دانشگاهیان را به وجود آورده است. ما تشکل‌ها و نهادهای دانشجویی استان که نمایندگان مستقیم دانشجویان هستیم به حضرت‌عالی پیشنهاد می‌کنیم که خود را در مقابل دانشگاهیان قرار ندهید و ضمن بررسی دقیق و دوباره‌ی ساز و کارهای موجود در این نهاد مهم و همچنین بازنگری در انتصابات خود در این نهاد، سازوکاری صحیح برای نقش‌آفرینی این اتاق فکر در استان طراحی کنید و با چینش نخبگان حقیقی استان در این نهاد، ضمن رعایت شایسته‌سالاری از گسترش دایره‌ی جولان مفسدان و قانون‌گریزانِ بی سواد جلوگیری کنید تا هم به توسعه و تعالی استان کمک کرده و هم عزم خود را جهت مدیریت درست، منطقی و ضد فساد نشان دهید.
اسنادی به پیوست نامه خدمتتان ارسال می‌شود که می‌تواند به روشن‌تر شدن مطالبات دانشگاهیان استان از حضرت‌عالی کمک کند.
در انتها نیز لازم به ذکر است که با توجه به حساسیت مسأله و نگرانی دانشجویان از این انتصاب در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب از طرف شما، دانشجویان این حق را برای خود محفوظ می‌دانند که از طرق دیگر این مسأله را پیگیری کرده و از گسترش فساد جلوگیری کنند.»
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی ساری، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه مازندران، انجمن ایران اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه مازندران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل، نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه مازندران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری رامسر، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ساری، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل این نامه را امضا کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته