دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1397 - 16:30
دبیر جشنواره خبر داد:

برگزاری دومین دوره جشنواره نگاه آبی با هدف معرفی انرژی‌های پاک

دبیر دومین جشنواره نگاه آبی گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره فرهنگ‌سازی در زمینه های زیست محیطی است.
کد خبر : 286022

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مسعود مکاری در نشست خبری دومین دوره جشنواره نگاه آبی درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: دومین دوره جشنواره نگاه آبی با هدف معرفی انرژی‌های پاک کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: اسفندماه سال ۹۶ فراخوان ارسال آثار منتشر شد و امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷ نمایشگاه عکس های ارسالی افتتاح خواهد شد و در نهایت ۳۰ خرداد ماه سال جاری اختتامیه این جشنواره همراه با تقدیر از برگزیدگان برگزار می شود.
دبیر دومین جشنواره نگاه آبی گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره فرهنگ‌سازی در زمینه های زیست محیطی است.
به گفته مکاری فرهنگ‌سازی نیاز به تعامل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور دارد و به همین جهت نیز برای برگزاری این جشنواره با دانشگاه‌های داخل و خارج کشور هماهنگی و همکاری صورت گرفته است.
وی در ادامه با تشکر از دکتر مجید سرسنگی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه تهران برای همکاری در برگزاری این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره علاوه بر نهاد و دستگاه‌هایی که کمک نمودند با کمک و یاری دانشجویان دغدغه مند و علاقه‌مند به حوزه محیط زیست برگزار شده است.
دبیر دومین دوره جشنواره نگاه آبی با اشاره به استقبال مخاطبین از این جشنواره گفت: سال گذشته این جشنواره با کمک معاون فرهنگی دانشگاه تهران در سطح ملی برگزار شد و ۳هزار و ۶۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد.


وی افزود: امسال البته جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شد و تعداد ۶ هزار ۱۲۰ اثر ارسال شده است که از این‌ تعداد ۲ هزار و پانصد اثر در بخش داخلی ۴۶۶ اثر در بخش بین المللی و ۳ هزار و ۱۴۳ اثر در بخش موبایلی بوده است.
به گفته مکاری آثار بین المللی از کشورهایی نظیر ایتالیا٬ فرانسه٬ برزیل٬ بلاروس٬ فنلاند٬ بنگلادش٬ نروژ٬ الجزایر٬ اسپانیا٬ آمریکا٬ کانادا برای این جشنواره ارسال شده است.
وی تصریح کرد: دانشجویان ۲۰۴ دانشگاه از سراسر دنیا برای جشنواره عکس ارسال کرده اند که از این‌تعداد دانشجویان ۱۵۱ دانشگاه داخلی و ۵۳ دانشگاه خارجی بوده اند و نکته جالب توجه اینجاست که امسال از هر ۳۱ استان کشور اثر ارسالی داشته ایم.
دبیر دومین جشنواره سراسری نگاه آبی با بیان اینکه این جشنواره مختص دانشجویان نبوده و در تمام رده‌های سنی شرکت کننده داشته است.
وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشجویان عنوان کرد و افزود: دلیل اینکه این جشنواره توسط دانشجویان برگزار می‌شود این است که علاوه بر فرهنگ‌سازی، مسئولیت پذیری اجتماعی آنها را افزایش و هچنین از آنها برای ورود به عرصه‌های اجتماعی حمایت کرد.
بکایی همچنین درباره افتتاح نمایشگاه عکس آثار ارسالی عنوان کرد: از ۶۹ عکاس ایرانی و ۱۳ عکاس خارجی تعداد ۱۲۰ اثر در گالری وجود دارد که امروز افتتاح خواهد و همچنین فردا در مادرید اسپانیا نیز آثار ۲۵ عکاس خارجی در نمایشگاهی به معرض نمایش عموم در خواهند آمد.
وی در پایان درباره جوایز این جشنواره گفت: در بخش موبایلی سه نفر برگزیده و به هرکدام مبلغ یک میلیون تومان تعلق می‌گیرد. در بخش حرفه‌ای نیز سه جایزه یک و نیم میلیون تومانی به سه نفر برگزیده اهدا می‌شود و در نهایت در بخش بین‌الملل یک جایزه هزار دلاری به نفر اول٬ جایزه پانصد دلاری به نفر دوم و جایزه دویست و پنجاه دلاری به نفر سوم اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته