دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1397 - 15:44
مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران خبر داد؛

فرهنگ‌ سازی مباحث زیست محیطی را با کمک تشکل‌های دانشجویی

اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نظر دارد فرهنگ‌سازی مباحث زیست محیطی را با کمک تشکل‌های دانشجویی انجام دهد.
کد خبر : 286009

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر محمدعلی زارع در نشست خبری دومین جشنواره بین المللی عکاسی نگاه آبی که در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد درباره فعالیت های اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران اظهار کرد: مجموعه فرهنگی دانشگاه تهران در نظر دارد برنامه هایی را با هدف رسیدن به شاخصه هایی که در برنامه سوم راهبردی فرهنگی دانشگاه تهران آمده است اجرایی کند.
وی افزود: در برنامه سوم راهبردی فرهنگی دانشگاه تهران سه شاخصه اصلی در نظر گرفته شده است که بین المللی سازی٬ ترویج مسئولیت پذیری و ترویج کارآفرینی از جمله این اهداف است.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با بیان‌اینکه جشنواره نگاه آبی از بعد فرهنگ‌سازی بسیار مفید است عنوان کرد: این جشنواره جهت فرهنگ‌سازی با محوریت محیط زیست و استفاده از انرژی های نو برنامه ریزی شده است.
غفاری با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشور گفت: یکی از مشکلات اساسی که امروز ایران با آن دست و پنجه نرم می کند بحران های زیست محیطی است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم جلوی بحران آب٬ بحران ریزگردها٬ مهاجرت روستانشین‌ها و پدیده‌های مختلف را بگیریم باید مدیریت سرزمینی صحیحی داشته باشیم.
زارع با بیان اینکه مدیریت سرزمینی صحیح نیاز به فرهنگ‌سازی و مشارکت اجتماعی دارد گفت: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نظر دارد فرهنگ‌سازی مباحث زیست محیطی را با کمک تشکل‌های دانشجویی انجام دهد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: عمده ترین هدفی که در ارتباط با حوزه اجتماعی درنظر داریم، بهبود بخشیدن به مشارکت دانشگاهیان است و برای این کار باید از جنبه‌های مختلف مانند تقویت نشریات و برنامه های تشکل‌های دانشجویی وارد شویم.
زارع در پایان گفت: نخستین دوره جشنواره نگاه آبی که سال گذشته برگزار شد و دومین دوره آن٬ با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است و انجام این جشنواره با کمک کانون هنر و زیست بوم دانشگاه و اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران محقق شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته