دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1397 - 15:53

قدردانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از خدمات حجت الاسلام و المسلمین احمدی

شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، ضمن آروزی علو درجات برای حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی از خدمات علمی و فرهنگی وی قدردانی کرد.
کد خبر : 285731

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ متن کامل این پیام به شرح زیر است:


«انا لله و انا الیه راجعون


خبر درگذشت تالم انگیز حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی «ره» عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعه علمی و فرهنگی کشور را در تاثر فرو برده است.


مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی «ره» پس از تلمذ در محضر بزرگانی مانند حضرت اما خمینی «ره» و علامه طباطبایی «ره» و کسب مدارج عالی علمی در حوزه علمیه قم، در کنار بزرگانی مانند استاد شهید مطهری «ره» و شهید دکتر مفتح «ره» به منظور تحکیم ارتباط میان دو نهاد علمی دانشگاه و حوزه، به دانشگاه وارد می‌شود و در تحصیلات دانشگاهی نیز موفق به کسب مدارج بالای علمی می‌شود.


تسلط به علوم مختلف اسلامی و قرآنی و فلسفه و حکمت اسلامی در کنار آگاهی بر شاخه‌ها و نحله‌های فلسفه غرب – که در تالیفات و ترجمه‌های ایشان نمود دارد- نشان از سعی بلیغ علمی آن مرحوم در حوزه فلسفه و حکمت دارد.


انس مرحوم دکتر احمد احمدی «ره» با مفاخر ادبیات فارسی مانند حافظ و فردوسی – که موجب شده ایشان بخش اعظمی از شاهنامه و غزلیات حافظ را از حفظ داشته باشند – نشان از روحیه لطیف آن مرحوم دارد.


تلاش در مسیر پی‌ریزی مبانی علوم انسانی اسلامی از طریق بنیانگذاری سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها «سمت» و دانشگاه تربیت مدرس بخش دیگری از خدمات این عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی «ره» از ابتدای تاسیس ستاد انقلاب فرهنگی توسط حضرت امام خمینی «ره» در کنار بزرگانی مانند مرحوم دکتر شریعتمداری «ره» تلاش برای پی‌ریزی نظام دانشگاهی و آموزش عالی بومی و مبتنی بر مبانی اسلامی را آغاز کرد و بعد از تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این تلاش را تا پایان عمر شریف خود ادامه داد و تقدیر الهی این بود که آن فقید سعید مزد و پاداش این خدمات به فرهنگ اسلامی را در ماه رحمت و مغفرت الهی و مهمانی خداوند متعال دریافت کند و در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین «ع» به دیدار خداوند متعال بشتابد.


شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه این شورا ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و جامعه علمی و فرهنگی کشور و بازماندگان مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی «ره» علو درجات و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم را در این ماه رحمت و مغفرت الهی از درگاه خداوند متعال خواستار است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته