دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1397 - 10:10
دبیر کل اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد:

ایجاد تشکل های بی مصرف در دوره گذشته باعث تضعیف تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد شد

دبیر کل اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد(اتحادیه سوم)؛ معتقد است: در برهه‌های زمانی تشکل‌های دانشجویی یکبار مصرف و بی‌مصرف در دانشگاه آزاد تشکیل شد و رواج پیدا کردو در نهایت منجر به تضعیف تشکل‌ها در دانشگاه شد.
کد خبر : 285198

کیوان عاصم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره دلایل عدم ظهور و بروز تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های دولتی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تا پیش از روی کارآمدن تیم مدیریتی جدید، دچار تغییرات متعدد مدیریتی شده بود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر عملکرد تشکل‌های دانشجویی و فعالیت‌های آنها می‌گذاشت.


وی افزود: متاسفانه در برهه‌های زمانی شاهد بودیم که تشکل‌های دانشجویی یکبار مصرف و حتی بی‌مصرف تشکیل شد و رواج پیدا کرد و از تشکل‌های و اتحادیه‌های فعال به دلیل همسو نبودن با ساختار پیشین دانشگاه حمایت نشد و مشکلاتی از این قبیل وجود داشت که باعث شد تشکل‌ها در دانشگاه تضعیف شود.


به گفته دبیر کل مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد(اتحادیه سوم)؛ اتفاقا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضور جهان نیز مانند دانشگاه‌های دیگر، رغبت زیادی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نشان می‌دهند ولی دخالتی که در دوران‌های گذشته انجام می‌شد باعث شده بود که تشکل‌ها انرژی و پتانسیل خود را در راه دست و پنجه نرم کردن با این مشکلات از دست بدهند.


عاصم با تاکید بر بهبود شرایط تشکل‌های دانشگاه آزاد در یکسال گذشته گفت: در حال حاضر با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، فضا بهتر شده است و به صورت قانونی از تشکل‌ها حمایت می‌شود،‌ فردمحوری در مواجهه با تشکل‌ها دیده نمی‌شود و در نهایت کاملا حقوقی به تشکل‌ها نگه می‌شود و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود پیش‌بینی این است که حتما تشکل‌های دانشگاه آزاد به اوج فعالیت‌های خود می‌رسند.


وی همچنین درباره ضعف ارتباط و تعامل شورای مرکزی اتحادیه‌‌های دانشجویی دانشگاه آزاد با تشکل‌های دانشجویی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور عنوان کرد: مشکلاتی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت تشکل‌های اکثرا فرمایشی بودند؛ فرد محوری و مشکلاتی که ذکر شد، باث شده بود تا ارتباط با تشکل‌ها میسر نشود.


دبیر کل اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد(اتحادیه سوم) تصریح کرد: برنامه‌ای که بعد از انتخاب دبیر کل اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی بنده قصد دارم در شورای مرکزی اتخادیه مطرح کنم برگزاری کارگاه‌های آموزشی واستفاده از استادان مجرب برای دانشجویان علاقه‌مند به حضور در تشکل‌هاست.


عاصم با بیان اینکه تشکل دانشجویی در هر زمینه‌ای اعم از علمی، فرهنگی،‌ سیاسی ‌می‌تواند ورود کند اظهار کرد: اگر این فهم ابتدا در تشکل‌های دانشجویی ایجاد شود و از محتوای اطلاعاتی، رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی غنی برخوردار شوند وسپس فعالیت کنند طبیعتا می‌توان شاهد برنامه‌هایی در شان تشکل‌های دانشجویی باشیم.


وی اضافه کرد: برنامه در دوره جدید این است که علاوه بر ارتباط گیری قوی اتحادیه با تشکلهای عضو وغیر عضو، مرامنامه اتحادیه به زودی تدوین شود و تشکل‌های که رغبت دارند در مجمع تشکل‌های اسلامی عضو شوند و این مرام را برای رسیدن به اهداف دانشجویی نظام مقدس قبول دارند در اتحادیه جذب شوند.


دبیر کل اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد(اتحادیه سوم) درباره علت کاهش تمایل دانشجویان برای حضور در تشکل‌ها در سالهای اخیر گفت: دانشجویان برای فعالیت در تشکل‌های دانشجویی و فعالیت‌های غیر درسی رغبت دارند و حتی در بزنگا‌های سیاسی و زمانی که احساس می‌کنند دشمن نفوذ کرده است جلوتر از مسئولین حرکت می‌کنند ولی در دانشگاه‌ها تشکل‌های دانشجویی آنگونه که باید وشاید نتواسته‌اند خود را به دانشجویان معرفی کنند و همین موضوع باعث شده است که دانشجویان جذب نهادهای دیگری مانند کانون‌های علمی و ... در دانشگاه شوند که البته همین فعلیت‌ها نیز خوب، موثر و لازم است


وی در پایان اضافه کرد: اما اگر برنامه‌های غنی به همراه کلاس‌های آموزشی در دانشگاه‌ها ایجاد شود و دانشجویان توجیه شوند که تشکل‌ها چه منفعتی برای جامعه و نظام اسلامی دارند و چه قدرتی می‌توانند داشته باشند قطعا به عضویت در تشکل‌ها درمی‌آیند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کیوان عاصم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته