دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی:

دانشگاه آزاد میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن سال آینده شد

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: سال آینده میزبانی بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قران کریم به عهده دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود و باید مدیریت این بخش را در اختیار بگیرد.
کد خبر : 285108

اسدالله بیات درباره فعالیت‌های غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های که روزانه به صورت مستمر در غرفه صورت گرفته است مانند مسابقه شبهای قرآنی، کارگاه ورک شاپ هنری و امثال اینهاست.


وی افزود: اولین دانشگاهی که امسال طرح برگزاری تئاتر دانشجویی در حوزه‌های دینی و مذهبی در نمایشگه قرآضن را مطرح و اجرا نمود دانشگاه آزاد اسلامی بود.


مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد تهران مرکزی درباره فعالیت‌های علمی صورت گرفته در غرفه دانشگاه آزاد نمایشگاه قرآن گفت: فارغ از فعالیت‌های هنری،‌ فعالیت‌های علمی و اندیشه‌ای در حوزه‌های قرآنی و دینی در غرفه مد نظر قرار گرفت و طراحی و به اجرا گذاشته شد که از جمله آن می‌توان به نشست‌های تخصصی اشاره نمود.


بیاتی تصریح کرد: فعالیت‌های رقابتی نیز در نمایشگاه قرآن طراحی شده است که بر این اساس تیم‌های دانشجوی در رشته‌های ترتیل و حفظ به رقابت پرداخته‌اند و دانشگاه آزاد نیز با 6 تیم در قالب دو تیم 3 نفره دختران و پسران در این مسابقت شرکت کرده است که این شش تیم با دانشجویان دانشگاه‌های دولتی رقابت کرده‌اند.


وی با اشاره به مهمترین فعالیت‌های اداره کل قرآن وعترت در طول سال عنوان کرد: مهمترین و گسترده‌ترین فعالیت برنامه،‌مسابقات سراسری قرآن و عترت است که در روزهای پایانی بیست وسومین دوره آن قرار داریم و از مهرماه بیست و چهارمین دوره آن آغاز می‌شود.


بیات گفت: در بخش کتبی مسابقه قرآن و عترت سالی بیش از 120 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد شرکت می‌کنند، اساتید و کارکنان نیز در این بخش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.


مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی ادامه داد: بخش شفاهی نیز رشته‌های حفظ کل، 20 جز، 15 جز، 10جز و 5 جز قرآن برای استادان و دانشجویان و همچنین رشته قرائت ترتیل و تحقیق و در بخش کارکنان حفظ جز 30 رشته‌های مختلفی است که در بخش شفاهی مسابقات قرآن وعترت ابتدا در مرحله واحدهای دانشگاه، سپس استانی و در نهایت کشوری برگزار می‌شود و کسانی که در مرحله کشوری برگزیده می‌شوند به رقابت جشنواره ملی راه پیدا می‌کنند.


وی اظهار کرد: بخش دیگر این مسابقات رشته هنر و ادبیات قرآنی است که آثار منتخبین دوره بیست ودوم نیز در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته شده است.


بیات گفت: از فعالیت‌های مهمی که اداره کل فعایت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهد طرح رمضان بهار قرآن است که به صورت کارگاه‌های تفسیر سوره‌های قرآن در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.


مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی تصریح کرد: درس آشنایی با قرآن کریم که به صورت یک درس 2 واحدی برای همه دانشجویان ارائه می‌شود و ملزم به گذراندن این واحد درسی هستند ،جلسات استانی و کشوری شورای قرآن وعترت برای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت استانی و کشوری برگزار می‌شود


وی اضافه کرد: نشریات کشوری که هرکدام از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نشریاتی به صورت فصلنامه منتشر می‌کنند که تعداد آنها به بیش از 200 فصلنامه در سراسر کشور می‌رس.


به گفته بیات؛ محافل انس با قرآن کریم که در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان به صورت مستمر در اکثر واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و قاریان برجسته کشوری در این محافل حضور پیدا می‌کنند. از دیگر فعالیت‌های اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت است.


مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اضهار کرد: نشست‌های تخصصی قرآنی که به صورت مستمر در کل واحدهای کشور برگزار می‌شود، همایش‌های ملی و استانی که واحدهای مختلف سالی چندین مرتبه برگزار می‌کنند و دهها فعالیت دیگری که صورت می‌گیرد.


بیات خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مانند سایر دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت در شورای هماهنگی قرآن کشور که زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است فعالیت می‌کند، فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه قرآن و عترت از سوی دانشگاه آزاد انجام می‌شود و همچنین از نظر کمیت شرکت‌کنندگان نیز دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه آزاد قابل مقایسه نیستند و این باعث تعجب همگان شده است .


وی در پایان گفت: امسال میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور بود و سال آینده این میزبانی به عهده دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود و باید مدیریت بخش دانشگاهی را در اختیار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته