دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1394 - 15:09
دانشمندان طراحی کردند

کشاندن اشیای مجازی صفحه‌نمایش به دنیای واقعی

دانشمندان فناوری جدید و هیجان‌انگیزی را توسعه داده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد صفحه‌نمایش را با دستان خود تغییر دهند. آنها معتقدند که این فناوری می‌تواند تحولی در روش تعامل ما با گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای ایجاد کند. با این فناوری، می‌توانید اشیایی که در داخل صفحه‌نمایش وجود دارند را با دست به بیرون بکشید و با دست شکل آنها را تغییر دهید.
کد خبر : 28455

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ScienceDaily، امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که فعلا صفحه‌نمایش‌ها مسطح هستند و هنوز تصاویر را به صورت دو بعدی برای‌تان به نمایش می‌گذارند. هر روز با این صفحه‌نمایش‌ها چه در کامپیوتر در محل کار، چه گوشی موبایل و چه تلویزیون و تبلت‌ها سروکار داریم. در حالی که در دنیایی زندگی می‌کنیم که مسطح نیست.


بر همین اساس هم دانشمندان فناوری را توسعه داده‌اند که مثلا می‌توانید یک شیء در صفحه‌نمایش را با دست به دنیای بیرون بکشید و آن را سه‌بعدی کنید.


یک پروژه تحقیقاتی با نام روح یا GHOST با حمایت اتحادیه اروپا که روی دستکاری اشیای فیزیکی به واسطه واسط کاربری کامپیوتر و ابزارهای همراه مطالعه می‌کند، این فناوری را طراحی کرده است.



پروفسور کسپر هورنباک، رئیس این تیم تحقیقاتی در دانشگاه کپنهاگ، می‌گوید: «این فناوری، صنعت صفحه‌نمایش‌ها را متحول خواهد کرد و نحوه تعامل ما با گوشی‌های موبایل، کامپیوترها و ابزار الکترونیک را تغییر خواهد داد».


وی می‌افزاید: «با استفاده از فناوری شناوری فراصوتی می‌توانیم اشیا را از داخل صفحه نمایش مسطح بیرون بکشیم و به واسطه صفحه‌نمایش‌های قابل تغییر شکل می‌توانیم با انگشتان‌مان شکل آنها را تغییر دهیم».


در واقع، برای این کار، شما هم اشیای مجازی را که درون صفحه‌نمایش هستند، لمس می‌کنید و هم آنها را احساس می‌کنید.


مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته