دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1397 - 08:56

واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به خبر تجاوز گروهی در مدرسه پسرانه

نماینده مردم گرمی گفت: ما در یک دوره مراقبت نکردیم چه کسانی وارد محیط مقدس آموزش و پروش می‌شوند. بنابراین مقصریم؛ چرا که قانون می گوید ورود به ساختار آموزش و پرورش باید از طریق آزمون تربیت معلم باشد.
کد خبر : 283811

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آنا، درباره وقوع رفتار غیراخلاقی در دبیرستان پسرانه غرب تهران با بیان اینکه چنین اخباری بسیار ناخوشایند و نگران کننده است، اظهار کرد: نظرسنجی‌ها در همه کشورهای نشان داده است که آموش و پروش جزو مقدس ترین محیط‌هاست و مردم علی رغم مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد، بیش از هر جای دیگر به محیط های مدارس اعتماد دارند.


وی اضافه کرد: خطای انسانی ممکن است در هر جای اتفاق بیفتد و متأسفانه این محیط هم عاری از این مسأله نیست.


سخنگوی کمیسیون آموزش با ابراز تأسف از وقوع چنین حوادثی در محیط آموزش و پرورش گفت: این مسأله ناشی از آن است که ما در یک دوره مراقبت نکردیم که چه کسانی وارد محیط مقدس آموزش و پروش می‌شوند. بنابراین مقصریم؛ چرا که قانون در این زمینه می گوید ورود به ساختار آموزش و پرورش باید از طریق آزمون تربیت معلم باشد.


میرزاده با بیان اینکه ممکن است فردی در رشته‌ای تخصص‌، کارشناسی و یا دکترا داشته باشد،‌ اما این برای معلم بودن وی کافی نیست. یک فرد فوق لیسانس شیمی و فوق لیسانس علوم اجتماعی شاید در رشته خودش متبحر باشد،‌ اما معنایش این نیست که بتواند معلم باشد.


این عضو کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه اولویت کار یک معلم تعلیم، تربیت و شناخت روی مسائل روانشناسی است، اظهارکرد: یک معلم باید بتواند نقش پدری و مادری را در میان دانش آموزان مدارس ایفا کند.


میرزاده تصریح کرد: متأسفانه در مقطعی به لحاظ نیاز، هر کسی مدرکی داشت، وارد محیط های آموزشی شد و برخی گمان کردند که آموزش و پرورش وزارت کار است و حالا که فلان موضوع را می‌دانند اجازه دارند وارد محیط آموزش شوند. بنابراین هر کس که کار گیر نیاورد برای کسب درآمد به آموزش متوسل شد. بنابراین برخی افرادی که با این تفکر وارد محیط های آموزشی شدند صلاحیت لازم را ندارند.


نماینده مردم گرمی، گفت: وقتی ما در مجلس مطرح می‌کنیم کسانی که از طریق نهضت سواد آموزی وارد شده‌اند و اکنون مطالبه دارند را به دانشگاه فرهنگیان ببریم تا دوره ببینند و پس از یک دوره یکساله از آنها آزمون بگیریم و اگر قبول شدند آنگاه بتوان نام معلم را روی آنها گذاشت یعنی توجه به اهمیت موضوع و اینکه از بروز چنین پیامدهای تلخ و تأسف برانگیزی جلوگیری شود.


میرحمایت میرزاده با بیان اینکه ما شاید برای استخدام افراد در دستگاه‌های دیگر نیازی به سنجش و آزمون نداشته باشیم و تخصص آنها برای به کارگیری کفایت کند، تاکید کرد: ما بیش از یک میلیون معلم داریم که همه آنها رسمی نیستند و دستگاه آموزشی مجبور شده برای جبران کمبودهایش در فلان روستا و شهر حق التدریسی ها و حتی سرباز معلم‌ها را به کار بگیرد که برخی حتی یک روز هم دوره ندیده اند که این امر بروز چنین مشکلاتی را قابل پیش بینی می کند.


سخنگوی کمیسیون آموزش با تصریح اینکه بروز حتی یک مورد از چنین فجایعی در جامعه ایران هم جای تأسف دارد، خاطرنشان کرد: باید دقت خود را در نقطه ورود نیروهای آموزش و پروش متمرکز کنیم که چه کسی تربیت نسل آینده ما را بر عهده گرفته است.


وی باتاکید براینکه قطعا آموزش و پرورش دستگاه‌های نظارتی دارد و با متخلفان برخورد خواهند کرد، گفت: دستگاه‌های دیگر هم موظف هستند به مسأله ورود کنند. چرا که جامعه ایران اصلا انتظار چنین فجایعی را ندارند و باید به گونه‌ای برخورد شود که افکار عمومی مطمئن شوند که دیگر تکرار نخواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته