دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1397 - 18:00

رویای تصرف جهان با سربازان آهنین

مهندسان آمریکایی لباسی مخصوص سربازان طراحی کره است که نه تنها اجازه درجه بالایی از تحرک را می‌دهد، بلکه باعث تقویت قدرت و تعادل طبیعی اپراتور نیز می‌شود و دارای سیستم‌های برقی‌ای است که به منظور کمک به بالا رفتن توانایی اپراتور در تماس با مخالفان کاربرد دارد.
کد خبر : 283090

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در سال 2013 بود که فرمانده «SOCOM» آدمیت ویلیام مکروان اعلام کرد قصد دارد تا یک سلاح زرق‌وبرق‌دار بسازند که بتواند بهتر از اپراتورهای خاصی که وارد فضاهای مجازی شده‌اند از سربازان محافظت کند. این لباس جدید نه تنها درجه بالایی از تحرک را اجازه می‌دهد، بلکه باعث تقویت قدرت و تعادل طبیعی اپراتور نیز می‌شود؛ تقویت لازم برای حمایت از حفاظت بالستیک و مجموعه‌ای از سیستم‌های برقی که به منظور کمک به بالا رفتن توانایی اپراتور در تماس با مخالفان کاربرد دارد.


این برنامه که به نام «TALOS» برای عملیات حمله به حمله‌های تاکتیکی نامگذاری شده بود، به سرعت توسط مطبوعات مرد آهنین نامگذاری شد، قابل مقایسه با سوپر قهرمان فیلم سوپرمن که از لباس ضد گلوله خود استفاده می‌کرده است (هرچند مقایسه‌ای مناسب‌تر ممکن است زره قدرت باشد که در سری Fallout نشان داده شده است، همانطور که در بالا مشاهده می‌شود). چهار سال اول توسعه، بودجه‌ای 80 میلیون دلاری را با آزمایش سیستم تقریبا کامل پشت سر گذاشت و انتظار می‌رفت که در تابستان سال 2018 رونمایی از آن اتفاق بیفتد، اما در حالی که تابستان نزدیک شده است، اعلام شد که آزمایش برای یک سال دیگر ادامه خواهد یافت.


TALOS یک چالش مهندسی منحصر به فرد است که به دنبال سرعت بخشیدن به توسعه فناوری‌های در حال ظهور در حوزه‌های مختلف است که هدف آن ارائه مزیت قاطع برای نیروهای عملیات ویژه در مبارزه نزدیک است.


سایر فناوری‌های توسعه شامل سیستم‌هایی هستند که بر نظارت بر علائم حیاتی عاملان، از جمله «الکتروکاردیوگرام، تنفس، دمای بدن و فشار خون» نظارت دارند.


منبع: خبرگزاری علم و فناوری


انتهای پیام/

برچسب ها: اپراتور بالستیک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته