دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1397 - 10:22

اعلام موجودیت اولین تشکل دانشجویی در دانشگاه صدا و سیما

اولین تشکل دانشجویی در دانشگاه صداوسیما با عنوان «جامعه رسانه اسلامی دانشجویان دانشگاه صداوسیما» اعلام موجودیت و آغاز به کار کرد.
کد خبر : 281656

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین تشکل دانشجویی در دانشگاه صداوسیما با عنوان «جامعه رسانه اسلامی دانشجویان دانشگاه صداوسیما» اعلام موجودیت و آغاز به کار کرد.
بنابراین گزارش « جامعه رسانه اسلامی دانشجویان دانشگاه صداوسیما» در ابتدای آغاز بکار و اعلام موجودیتش بیانیه‌ای صادر کرد که در ادامه آمده است:
«پس از فروپاشی مارکسیسم، استکبار غرب برای گسترش سیطره سیاسی و الحادی خویش بر ملل انقلابی عمدتاً از محورها و شیوه‌های فرهنگی بهره جسته و دراین‌بین نظام جمهوری اسلامی به سبب بنیانش بر اندیشه‌های متعالی اسلام در دنیای دین‌گریز کنونی، آماج شدیدترین حملات ازاین‌دست بوده بخصوص آنکه تمسک دشمنان به اقدامات نظامی در سالیان ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی راه به‌جایی نبرد.


در عصر حاضر به دلیل پیشرفت و گسترش علم ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسانه‌ها بخصوص از نوع نوین آن، به مهم‌ترین آوردگاه جبهه حق و باطل مبدل گشته چنانچه مرزهای جغرافیایی مفهوم مرسوم خویش را ازدست‌داده‌اند و شاهد نفوذ دشمنان به حریم خانواده‌ها و جوانانمان هستیم. بی‌شک در این عرصه که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هدفش استحاله نظام جمهوری اسلامی و تغییر در باورها و ارزش‌های مردم بخصوص جوانان، نخبگان و فعالین دانشجویی است؛ صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به سبب تشکیلات گسترده آن‌ که امام راحل عظیم‌الشأن از آن با عنوان دانشگاه عمومی یاد فرمودند، نقش بی‌بدیلی در کانال‌کشی فکری و محتوایی به اذهان عمومی، حراست و حفاظت از نظام اسلامی، مقابله با تحرکات دشمن و تبلیغ و ترویج معارف و اندیشه‌های ناب اسلامی و انقلابی را داراست؛ وظایف خطیری که بدون بهره‌مندی از نیروی انسانی از بن دندان معتقد به اصول و معارف اسلام و انقلاب دست نایافتنی است.


از آنجا که دانشگاه صداوسیما مهم‌ترین مرکز تربیت و پرورش نیروی رسانه ملی است، لزوم تربیت نیروهای انقلابی، کارآمد، روشنفکرو تشکیلاتی در این دانشگاه ضروری بنظر میرسد، هدفی که جز در بستر تشکیلات دست یافتنی نبوده و نیست. خلأ وجود تشکیلاتی منسجم، هدفمند و با برنامه در این دانشگاه در طول سالیان متمادی مانع از توفیق دانشگاه در عمل به رسالت خویش گشته است.
سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار رسمی با متصدیان رسانه ملی مبنی بر آنکه «در این نبرد عجیب و این عرصه عظیم و در این درگیری ناخواسته و ناگزیر که امروز با آن مواجه هستیم، تنها مرد میدان ما، رسانه ملی است» و «صداوسیما قرارگاه مقدم فعال جنگ نرم است» ما را بر آن داشت تا با مأموریت خطیر آموزش و تقویت مبانی فکری انقلاب اسلامی، رشد بینش سیاسی و انقلابی، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و گسترش مشارکت مدنی دانشجویان دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،‌ فعالیت جمعی از دانشجویان با مبانی مشترک تفکر اسلامی و انقلابی را در قالب «جامعه رسانه اسلامی دانشجویان» برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کنیم.


جامعه رسانه اسلامی تلاش خواهد کرد تا در کنار مأموریت‌های اصلی از طریق ارتباط گیری با علما، صاحب نظران و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در مسیر گفتمان سازی و تحقق رسانه تراز اسلامی گام بردارد. این تشکل همچنین می‌کوشد تا با تکیه بر حق قانونی خود و پرهیز از حاشیه پردازی به رفع انفعال و رکود حاکم بر فضای دانشگاه بپردازد و نهال فکری آزاد اندیشی را تبدیل به درختی پربار در این دانشگاه نماید.


در نهایت مهم ترین نکته ای که جامعه رسانه اسلامی و تمامی اعضای آن عمیقاً بر آن اعتقاد و تکیه دارند تحقق فضای باز برای بیان مواضع خود و ارائه‌ی راهکارهای خویش در فضای گفتمانی است که تحقق آن جز با همکاری مسالمت آمیز در کنار دیگر مجموعه های دانشجویی ممکن نیست پس امید داریم که با تلاش هر چه بیشتر عامل به اهداف و رسالات باشیم و هویت خود را در برابر هرگونه استبداد، استکبار، استثمار و اقتدارگرایی حفظ نماییم و یادآور آن باشیم که دانشجو هیچ گاه پیاده نظام جریان ها و گروه های سیاسی نبوده و تا جایی که بتواند از شعار زدگی پرهیز می نماید.


این تشکل بذری است برای نهال جامعه ای مدنی که امید تمامی ما باشد و این نهال زمانی تبدیل به درختی پربار خواهد شد که یاری همه ی شما دانشجویان و اساتید گرامی پشتیبان این حرکت باشد؛ پس صمیمانه از تمامی شما عزیزان خواستار همکاری و همدلی هستیم و دست یاری را در این راه پر فراز و نشیب به سمت شما همراهان گرامی دراز می نماییم و باشد که با یاری یکدیگر و به برکت ماه مبارک رمضان حامی نظام مقتدر اسلامی و رساندن آن به اهداف عالیه اش در زیر سایه ی پروردگار باشیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته