دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1397 - 11:31
بسیج دانشجویی 7 دانشگاه بزرگ تهران:

برجام به خواست طرف مقابل به ایستگاه آخر رسیده است

بسیج دانشجویی 7 دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای تاکید کردند: بیم آن می‌رود که اروپا نیز کلاهی گشادتر از گذشته بر سر مردم ایران بگذارد. این بار ما نمی‌گذاریم تجربه بدست آمده دوباره تکرار شود و با نقض شروط رهبری کلاه دیگری بر سر ملت رود.
کد خبر : 281434

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، شریف، امام صادق(ع)، علامه طباطبایی، علم و صنعت، امیرکبیر و خواجه‌نصیرالدین طوسی پیرامون وضعیت فعلی و آینده برجام خطاب به علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی، محسن رضایی، سید حسن فیروزآبادی و علاالدین بروجردی نامه‌نگاری کردند.


در بخشی از این نامه آمده است: «در روزهای گذشته به چشمان خود دیدید که آمریکا به صراحت از برجام خارج شد و با این اتفاق بر همگان مشخص شد که مذاکره با یک دولت خونخوار و سلطه جو که هدفی جز سلطه کامل بر ما ندارد و همچنین بویی از اخلاق و شرافت و صداقت نبرده است، جز ضرر حاصل کشور ما نخواهد کرد.


نتیجه مذاکره با آمریکا چه شد؟ آمریکا تحریم‌ها را برداشت؟ یا اینکه صرفا چند اقدام سطحی انجام داد و ساختار تحریم را حفظ کرد و تا جای ممکن برای عدم انتفاع ایران از همان چند اقدام سطحی تلاش کرد؟ اقتصاد ما بهبود یافت؟ یا اینکه بحرانهای تورم و رکود و آشفتگی ساختار ارزی و بانکی و.. همچنان وجود دارند؟ اجماع به اصطلاح جهانی چند قدرت زورگو برعلیه ما از بین رفت؟ یا اینکه بهانه ی اجماع آنها از هسته ای به جنگ طلبی منطقه ای تغییر یافت؟»


این نامه ادامه می‌دهد: «امروز بر ملت ایران اثبات شد که آمریکا در مذاکره صرفا به دنبال امتیاز گیری است و نه تنها امتیاز واقعی نمی‌دهد بلکه همان هویجی را هم که نشان می‌دهد، پس گرفته و دادن آن را موکول به امتیازات بیشتر و جدید تر می‌کند.


اما باید بطور دقیق بررسی کرد که چه جریاناتی در کشور بودند که این بن بست چندبار آزموده شده را دوباره برای مردم بزک کردند و با تحقیر و بستن دهان منتقدین، فضایی در کشور ایجاد کردند و ظرفیت کشور را هدر دادند و نظام اسلامی را از چاله گذشته به چاه فعلی انداختند؟ که یا باید امتیازات بیشتری دهیم و سعی کنیم اشتهای سیری ناپذیر آمریکا و هم‌پیمانانش را تأمین کنیم یا پس از پنج سال معطل کردن تمام ظرفیت های کشور و بدون هیچ دستاورد اقتصادی برویم سراغ راه حل های اساسی که از ابتدا می‌توانستیم به سراغ آنها برویم.


مشخصا جریان غربگرا از اول انقلاب با ارائه تحلیل‌های غلط به مردم به دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب بوده است.دولت فعلی نیز مسیر انحرافی سازش را دنبال کرد و یقینا مسئول اصلی وضع موجود و هدر رفتن فرصت‌های کشور خود دولت است.


در پایان نامه، بسیج دانشجویی 7 دانشگاه بزرگ تهران تاکید کردند: «همانطور که رهبر انقلاب فرمودند شما در معرض آزمون بزرگی قرار دارید و انتظار می‌رود در راستای حفظ منافع ملت گام بردارید.


بیم آن می‌رود که اروپا نیز کلاهی گشادتر از گذشته بر سر مردم ایران بگذارد. این بار ما نمی‌گذاریم تجربه بدست آمده دوباره تکرار شود و با نقض شروط رهبری کلاه دیگری بر سر ملت رود. در حقیقت برجام به خواست طرف مقابل به ایستگاه آخر رسیده و ادامه این مسیر ممکن نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته