دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1394 - 11:47

به زودی پهپادهای رباتیک کودک‌تان را همراهی و مراقبت خواهند کرد

احتمالا پهپادهایی را که مجهز به دوربین هستند و از راه دور کنترل می‌شوند، دیده‌اید. این پهپادها به آسانی می‌توانند تصاویری از بالای سرتان بگیرند. به گفته مدیراجرایی یک شرکت سازنده پهپادهای رباتیک، یک میلیون واحد از این پهپادها صرفا برای سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
کد خبر : 28142

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BusinessInsider، شرکت CyPhy Works در زمینه ساخت پهپادهای تجاری و رباتیک فعالیت می‌کند. هلن گرینر، مدیرعامل شرکت CyPhy Works، می‌گوید: «چند سالی است که این پهپادها با شکل و شمایل مختلف تولید می‌شوند اما تا به حال پهپادی را ندیده‌ایم که کاربردی فراتر از گرفتن عکس داشته باشد».



هلن گرینر، مدیرعامل شرکت CyPhy Works


به گفته گرینر، با توسعه و پیشرفت فناوری‌ها، پهپادهای دوربین‌دار کم کم به ربات‌های خودمختار تبدیل می‌شوند و کاربردهایی به آنها افزوده می‌شود که عبارتند از:


- پهپادها به زودی شما را دنبال خواهند کرد و از شما عکس خواهند گرفت و در واقع، امنیت شما را مانیتور می‌کنند.


- پهپادها کودکان‌تان را همراهی خواهند کرد تا هم با آنها بازی کنند و هم مراقب‌شان باشند.


- پهپادها با کمک ابزارهای پیشرفته در اطراف خانه‌تان پرواز خواهند کرد تا همیشه مراقب خانه‌تان باشند و همه چیز را تحت کنترل داشته باشند.


- ساخت یک سیستم با منبع تغذیه نامحدود می‌تواند منجر به پهپادهایی با کاربرد در ارتش شود. این پهپاد همیشه در حال پرواز خواهد بود.


گرینر معتقد است که صدای پرواز پهپادها که هم‌اکنون یکی از دلخراش‌ترین صداهاست، با پیشرفت این ابزارها به زودی حذف خواهد شد. وی بر این باور است که زمانی که پهپادها کودکان را همراهی می‌کنند، اصلا حس بدی به آنها دست نمی‌دهد. این امر دقیقا مثل زمانی است که آنها برای موارد اضطراری گوشی موبایل در جیب‌شان می‌گذارند.


مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته