دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1397 - 10:46

برترین‌های هشتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه پیام نور معرفی شدند

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور از قهرمانی دانشگاه پیام نور استان خوزستان در هشتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پیام نور سراسر کشور خبرداد
کد خبر : 279839

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نصیرزاده با اعلام این خبر گفت: در این دوره از مسابقات ۱۱۰۰ورزشکار در ده رشته ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال ۳*۳، دو و میدانی، تکواندو، کاراته، تنیس روی میز، بدمینتون، کشتی آزاد و کشتی فرنگی ازتاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی منطقه آزاد اروند به رقابت پرداختند که در نهایت کاروان ورزشی استان خوزستان با ۱۹۵ امتیاز مقام اول، کاروان ورزشی استان تهران با ۱۵۴امتیاز مقام دوم و کاروان ورزشی استان فارس با ۱۱۱ امتیاز مقام سوم این رویداد ورزشی را کسب کردند.


عضوهیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی افزود: درسال جاری منتخبین ۴ رشته فوتبال، بسکتبال ۳*۳و کشتی آزاد و فرنگی این المپیاد ورزشی در مسابقات آسیای و جهانی دانشجویان به نمایندگی از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی حضور خواهند داشت.


نصیرزاده درباره نتایج کسب شده در رشته‌های مختلف عنوان کرد: در رشته فوتبال استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری و مرکزی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند. در رشته والیبال؛ استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و مازندران به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند. در رشته بسکتبال ۳*۳؛ چهارمحال بختیاری، خوزستان و البرز به ترتیب عناوین اول تاسوم را به خود اختصاص دادند و در رشته کاراته؛ استان‌های تهران، خوزستان و فارس به ترتیب به عناوین اول تا سوم دست یافتند.


وی با اشاره به دیگر رشته‌های ورزشی افزود: در رشته تنیس روی میز؛ به ترتیب استان‌های گیلان و تهران مقام‌های اول و دوم و استان‌های آذربایجان غربی و فارس مشترک سوم شدند. در رشته تکواندو؛ استان‌های خوزستان، تهران و اصفهان به ترتیب عناوین اول تا سوم راکسب کردند، در رشته بدمینتون؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان و فارس عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و در رشته کشتی فرنگی؛ استان خوزستان ، لرستان و کرمانشاه مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.


مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در کشتی آزاد؛ استان‌های کرمانشاه، تهران و مازندران به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند، اظهار کرد: در رشته دو و میدانی نیز استان‌های خوزستان، چهار محال بختیاری و البرز به ترتیب عناوین اول تا سوم از آن خود کردند.


دبیر شورای ورزش دانشگاه پیام نور گفت: در رتبه بندی دانشگاه پیام نور، علاوه بر ارزیابی فعالیت‌های علمی – پژوهشی، فعالیت‌های اجتماعی - ورزشی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که امیدواریم باتوجه به موفقیت‌های چشمگیر این دانشگاه در مسابقات جهانی و آسیایی و برگزاری المپیادهای ورزشی از این دست، بتوانیم علاوه بر ارتقاء برند، موجبات تعالی جایگاه این دانشگاه را رتبه بندی‌های داخلی و خارجی نیز فراهم آوریم.


رئیس هشتمین المپیاد فرهنگی ورزشی پیام نور با اشاره به منطقه آزاد اروند به عنوان نماد ایثار و مقاومت ملت ایران ابراز امیدواری کرد با برگزاری این المپیاد ورزشی در منطقه آزاد اروند، توانسته باشیم علاوه برتقویت روحیه اجتماعی ومنش پهلوانی در دانشجویان موجبات آشنایی با فرهنگ ایثار وشهادت را فراهم آوریم.


گفتنی است مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات وفناوری، دکتر محمد هادی امین ناجی معاون فرهنگی،اجتماعی ودانشجویی دانشگاه پیام نور،دکتر جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، دکتر اقبالی ریاست دانشگاه پیام نوراستان خوزستان وتنی چند از مسئولان محلی وقهرمانان جهان در رشته کشتی فرنگی و وزنه برداری در سالن آمفی تئاتر گلستانشهر آبادان برگزار و از مدال آوران با اهدا لوح ومدال قهرمانی تقدیر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته