دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 10:15

آمریکا کشورهای منطقه را تحقیر و چپاول می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا با گستاخی به کشور‌های منطقه از جمله عربستان می‌گویند باید پول بدهید تا جلوی ایران را در سوریه بگیریم و این خیلی تحقیرآمیز است.
کد خبر : 279538

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صفار هرندی در کارگاه یک روزه بازخوانی خط امام که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد برگزار شد اظهار کرد: امریکا در بسیاری از رذالت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان به وقوع پیوسته نقش داشته است. خیلی‌ها از روی ساده لوحی می‌خواهند نقش امریکا را در جنگ تحمیلی را نادیده بگیرند و این کشور را تبرئه کنند در صورتی که صدام در اولین دیدار خود بعد از شروع جنگ با مشاور امنیت ملی امریکا توانست مجوز جنگ علیه ما را بگیرد.


وی با بیان اینکه کارتر رئیس جمهور وقت امریکا نیز اذعان کرده بود که اگر ایرانی‌ها با امریکا درگیر نمی‌شدند جنگی علیه آن‌ها واقع نمی‌شد و این بیانگر اعتراف ضمنی امریکایی‌ها در وقوع جنگ تحمیلی است افزود: ما با موجودی روبه رو هستیم که حتی به ۲۹۰ انسان بی گناه هواپیما مسافربری کشورمان رحم نکرد در هر حال این گونه مسائل زمینه بی‌اعتمادی به امریکا را در ذهن ملت ایران فراهم کرده است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از امریکا به عنوان مصداق روشن طاغوت، استعمارگر و سلطه جو و ناقض استقلال کشور‌ها نام برد و گفت: امریکا نابود کننده فرهنگ کشور‌ها است و سال‌هاست که عناد این کشور با منافع کشور‌های اسلامی که در راس آن‌ها فلسطین قرار گرفته است را شاهد هستیم. به تعبیر امام خمینی (ره) امریکا حیوان درنده‌ای است که از انجام هیچ جنایتی ابایی ندارند، امریکایی‌ها گفته بودند که باید کعبه را به عنوان اصلی‌ترین منشا تروریست پروری بمباران کرد.


صفار هرندی تصریح کرد: عدم اعتماد به امریکا نه برحسب مسائل ایدئولوژیک و یا سوابق درنده خویی‌های این کشور بلکه باید برحسب این که قدرت امریکا رو به افول است سنجیده شود. امروز هر چه زمان می‌گذرد قدرت امریکا بیشتر تحلیل می‌رود. پس از جنگ جهانی دوم به پشتوانه ثروتی که امریکا اندوخته بود درقالب طرح مارشال کشور‌های اروپایی که در جنگ آسیب دیده بودند مورد حمایت قرارگرفتند و این گونه بود که زلف اروپا به امریکا گره خورد در واقع هدف امریکا از این حمایت‌ها این بود که نفوذ خود را در بین کشور‌ها افزایش دهد و برای خود یارگیری کند.


وی با طرح این سوال که آیا امروز امریکا همان پولدار جنگ جهانی دوم است که بخواهد پول بذل و بخشش کند و دیگر کشور‌ها از آن بهره ببرند عنوان کرد: امروز امریکا رو به افول است به گونه‌ای که امریکا می‌گوید میلیارد‌ها دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم و چیزی به دست نیاورده‌ایم البته آن‌ها دروغ می‌گویند، چون با چپاول نفت این پول‌ها را قبلا گرفته بودند، ولی الان با گستاخی به کشور‌های منطقه از جمله عربستان می‌گویند باید پول بدهید تا جلوی ایران را در سوریه بگیریم و این خیلی تحقیرآمیز است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امریکایی‌ها در یک واکنش تحقیر آمیزدیگر خطاب به عربستانی‌ها گفته بودند که شما حتی نمی‌توانید یک هفته هم در مقابل ایران دوام بیاورید اظهار کرد: حتی پس از بیان این اظهارات وزیر خارجه عربستان مدعی شده بود که منظور امریکایی‌ها قطر بوده است. تحلیلگران امریکایی معتقدند که اگر عربستان با ایران وارد جنگ شود حتی فرصت پیدا نمی‌کند با آن‌ها تماس بگیرد تا به کمکشان بروند و این‌ها همه مصادیق تحقیر عربستان محسوب می‌شوند


وی ادامه داد: امروز امریکا مجبور است که کشور‌های منطقه را سرکیسه کند و بدوشد. ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی خود کارنامه‌ای از فرسودگی زیرساخت‌های امریکا ادعا کرد و مدعی شد پول امریکایی‌ها در خاورمیانه خرج شده الان این کشور پولی برای احیای زیرساخت‌های خود ندارد.


صفار هرندیاظهار کرد: امریکا فقط ۴۰۰ میلیارد دلار در مقابل چین تراز منفی دارد و بدهی این کشور که زمانی صفر بوده امروز از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور هم بالاتر است و این نشان می‌دهد امریکا در مسیر فروپاشی استبدادی قرار دارد. امریکا از نظر اقتصادی در یکصد سال گذشته کشور اول جهان بوده، ولی الان چین در حال جایگزین شدن با این کشور است و حتی برخی‌ها می‌گویند امریکا دیگر قدرت اول اقتصادی جهان نیست. این‌ها را گفتم تا جواب کسانی را داده باشیم که می‌گویند اگر می‌خواهید اوضاع ما درست شود باید مسائل مان را با امریکا حل کنیم سوال این است که آیا این امامزاده شفا می‌دهد یا کور می‌کند.


وی افزود: امریکا ۵۰ سال پیش به دیگر کشور‌ها پول می‌داد تا از بین آن‌ها یارگیری کند و نفوذ خود را بالا ببرد، اما امروز این کشور با ضرب و زور جلو می‌آید به همین دلیل به عربستان می‌گوید تو گاو شیرده هستی و می‌خواهی این کشور را بدوشی. به گونه‌ای که وقتی ترامپ از عربستان به اروپا برگشت گفت: من برای شما پول و شغل آوردم.


به گفته هرندی امروز وضعیت امریکا به گونه‌ای است که باید مدام آن طرف این طرف سرک بکشد تا پول جمع کند آن وقت عده‌ای می‌خواهند که ما به این کشور تکیه کنیم سوال این است که ما چگونه می‌توانیم به کشوری که خود در حال دزدی کردن از دیگر کشورهاست تکیه کنیم و بعد برویم خود را برای آن‌ها لوس کنیم تا به ما صدقه بدهند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: انقلاب اسلامی زمانی پایان می‌یابد که زمام داران آن به امریکا بگویند که مانند دیگر کشور‌های زیر سلطه خود به ما ماموریت بدهید تا آن‌ها را انجام دهیم. امریکا دیگر نمی‌تواند کسی را نجات بدهد، چون اگر این توانایی را داشت امثال بن علی و حسنی مبارک را نجات می‌داد واقعیت این است که اگر امریکا به سمت کسی هم برود هدفش کمک کردن نیست بلکه می‌خواهد پای خود را بر روی سر دیکتاتور‌ها بگذارد تا آن‌ها در لجن غرق شوند و خودشان باقی بمانند.


وی گفت: امام امریکا را کوچک و در حد مورچه می‌دید به همین دلیل می‌گفت: ما امریکا را زیر پا له می‌کنیم. واقعیت این است که امریکا در ظاهر قدرتمند است، اما امروز به سراشیبی سقوط افتاده است و پایان دوران قدرتمندی این کشور نزدیک است. امریکا اراده کرده بود تا در منطقه دست به اقداماتی بزند به همین دلیل عراق و افغانستان را تصرف کردند تا حکومت دست نشانده در این کشور‌ها ایجاد کنند، اما آنقدر به آن‌ها فشار آمد که گفتند مردم باید خودشان حکومت تعیین کنند با این وجود امریکایی‌ها وقتی به خود آمدند که امثال نوری المالکی و هادی العماری که در ایران بودند و در جنگ تحمیلی با عراق می‌جنگیدند در این کشور قدرت را به دست گرفتند.


صفار هرندی تصریح کرد: وقتی امریکایی‌ها کارنامه عراق را جلوی خود می‌گذارند با خود می‌گویند چه غلطی کردیم که صدام را سرنگون ساختیم و عراق را دودستی تقدیم ایران کردیم. ۷ سال پیش امریکایی‌ها قرار بود ظرف دو ماه بشار اسد را از قدرت کنار بزنند، اما پس از گذشت این مدت نه تنها بشار اسد کنار نرفت بلکه از سابق قدرتمندتر شده است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه کسانی که می‌گفتند می‌خواهند جمهوری اسلامی را نابود کنند الان خوراک در زیر خاک هستند، از این رو کسانی که امروز هم این جمله را تکرار می‌کنند آن‌ها نیز خوراک مار و مور خواهند شد افزود: ما اجازه ندادیم که امریکا در عراق، سوریه و یمن کامیاب شود با این وجود باید این سوال را از خود پرسید که انقلاب اسلامی چه قدرتی است که اجازه کامیابی به امریکا نمی‌دهد باید گفت که امروز دنیا عوض شده است و نمی‌شود که دیگر به امریکا اعتماد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته