دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1397 - 18:02
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران:

مسئولان پاسخ درخور و کوبنده به استکبارجهانی بدهند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران درباره نقض عهد از سوی آمریکا، اعلام کرد: امروز فرصت خوبی برای دولت جهت پاسخ دادن به تمام توهین‌ها امریکا به ملت ایران است.
کد خبر : 279324

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران طی بیانیه‌ای درباره نقض عهد از سوی آمریکا، اعلام کرد: امروز فرصت خوبی برای دولت محترم برای پایان و پاسخ دادن به تمام توهین‌های صورت گرفته توسط امریکا و استکبار جهانی به ملت شریف ایران است؛ در پاسخ به این هتک حرمت، عظمت یک ملت باید حفظ شود و اقدام درخور و کوبنده اتخاذ گردد.


متن این بیانیه در ادامه آمده است:


« ای کسانی که به خدا ایمان آورده‌اید، هرگز نباید کافران را که دشمن من و شمایند یاران خود برگرفته و طرح دوستی با آنها افکنید..


اظهارات سخیفانه رئیس جمهور ترامپ،پس از خروج از برجام چندان هم غیر قابل پیش بینی نبود، چرا که تجربه تاریخی مذاکره با امریکا نشان داده است که آمریکا و ایادی آن غیر قابل اعتماد است. همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها و بارها در فرمایشات خود آمریکا را غیر قابل اعتماد توصیف کردند.


امروز اهمیت سخنان تمام دلسوزان و دلواپسان نظام برای جریان فکری غرب گرا و لیبرال ساده لوح مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا و غرب و معاهده‌های بین المللی بار دیگر روشن شد.


آنچه امروز چهره کریه سیاست‌های شیطانی دولت آمریکا را به نمایش گذاشته است، عدم پایبندی به قراردادهایی که یک طرف آن امریکا قرار دارد.


این عدم اعتماد دیگر تنها مخصوص مردم ایران نبوده و نخواهد بود بلکه این عدم اعتماد یک عدم اعتماد بین المللی نسبت به سیاست های خارجه کشور امریکا خواهد بود و در ذهن تاریخ همواره ثبت خواهد شد.


امروز ادامه اعتماد به برجام با خروج امریکا و مذاکره با کشورهای اروپایی نه تنها راه به جایی نبرده بلکه کشور را در منجلاب این قرارداد بیشتر فرو خواهد برد، چرا که سگ زرد را برادر شغال گویند؛ و سیاست‌های کشورهای اروپایی در تظاهر به حمایت از برجام تنها برای آن است که ایران را برای امتیازدهی بیشتر و بحث بر سر توان موشکی که از خطوط قرمز ماست بر سر میز مذاکره بنشانند.


ادامه دیپلماسی پس از این با اروپا دیپلماسی التماس خواهد بود و جز ضرر بیشتر و اتلاف وقت چیزی به همراه نخواهد داشت.


بر همین اساس مجلس محترم شورای اسلامی باید نسبت به رای اعتماد در جهت اجرای FATF تجدید نظر کرده و امروز پایبندی به آن پس از بدعهدی های آمریکا و در نهایت خروج از آن محلی از اعراب نخواهد داشت.


و در آخر یاد آور می شویم که سه اصل عزت، حکمت و مصلحت از اصولی می‌باشد که طبق قانون اساسی باید بر کلیه ارتباطات بین المللی و فصول سیاست خارجی و برنامه های توسعه کشور حاکم باشد. مطمئنا ملتی که هشت سال در برابر تهاجم همه جانبه یک دنیا ایستادگی کرد و خم به ابرو نیاورد در برابر تمام سختی ها خواهد ایستاد.


امروز فرصت خوبی برای دولت محترم برای پایان و پاسخ دادن به تمام توهین‌های صورت گرفته توسط امریکا و استکبار جهانی به ملت شریف ایران است؛ در پاسخ به این هتک حرمت، عظمت یک ملت باید حفظ شود و اقدام در خور و کوبنده اتخاذ گردد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته