دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 08:46
معاون فرهنگی وزارت علوم خبر داد؛

بازنگری در شیوه‌نامه انتخابات نمایندگان دانشجویی شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم

معاون فرهنگی وزارت علوم از بازنگری در شیوه‌نامه انتخاب اعضای دانشجویی شورای نظارت بر نشریات وزارت علوم خبر داد.
کد خبر : 278388

دکتر غلامرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره حواشی نشست انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در اصفهان، گفت: برخی از موارد شیوه‌نامه انتخابات نیاز به بازنگری دارد و باید اقداماتی در این زمینه صورت بگیرد تا مسائلی که با آن مواجه بودیم حل شود.


وی درباره سهیمه‌ دانشگاه پیام نور در این انتخابات ادامه داد: در آنجا هم سوال کردند و توضیح دادم، سهیمه‌ای که در نظر گرفته می‌شود براساس تعداد نشریات فعال دانشگاه است و نوع انتخاباتی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود بر همین اساس است. شورای مربوطه، درباره دانشگاه پیام‌نور آن تصمیم را گرفته بود که چه تعداد دانشجو حق رای داشته باشند.


معاون فرهنگی وزارت علوم درباره ضرورت اصلاح شیوه‌نامه بیان کرد: به نظر می‌رسد که شیوه‌نامه باید بازنگری شود، وقتی در میدان عمل، ایرادات شیوه‌نامه مشاهده می‌شود پس نیاز به بازنگری دارد.


غفاری تاکید کرد: همچنین باید توجه ویژه به دانشگاه‌های ستادی مانند دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی شود و پیش‌بینی‌های لازم برای این دانشگاه‌ها صورت گیرد. همچنین الکترونیکی شدن نشریات هم باید مدنظر قرارگیرد، چراکه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از فناوری های نو بسیار مهم است، این نوع موارد احصا شده‌اند و به نتیجه رسیده‌ایم که باید در شیوه‌نامه نشریات دانشجویی بازنگری شود.


گفتنی است شانزدهمین همایش نمایندگان مسئول نشریات دانشگاهی، چهاشنبه الی جمعه هفته گذشته در اصفهان برگزار شد. انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در شورای نظارت بر نشریات وزارت علوم نیز در این نشست، با حواشی گوناگونی برگزار شد. بسیاری از دانشجویان فعال حوزه نشریات پس از این اتفاقات بر ضرورت تغییر و اصلاح شیوه‌نامه این انتخابات تاکید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته