دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1397 - 11:56
توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

کتاب «انسان آکادمیک» منتشر شد

کتاب «انسان آکادمیک» توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.
کد خبر : 278282

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در بخش نخستین کتاب «انسان آکادمیک» اثر پی بوردیو که توسط علی‌رضا کاویانی از زبان فرانسوی به فارسی ترجمه شده است، وی چنین نگاشته است: با ورود به حوزه مطالعه جهان اجتماعی- امری که نسبت بدان اهتمام ورزیده‌ایم- ناگزیر خواهیم بود به گونه‌ای تاثیر گذار با برخی مشکلات اساسی معرفت شناختی رودرروشویم؛ مشکلاتی که همگی به مسئله اختلاف میان شناخت عملی و شناخت آکادمیک مربوط می‌شوند.


برخی از عناوین مباحث ارائه شده در کتاب فوق الذکر نیز به شرح ذیل است: "کتابی برای سوزاندن" ، "فرارویی و تقابل دانشگده‌ها" ، "شایستگی علمی و شایستگی تجربی" ، "فضای سرمایه و اشکال قدرت " ، "ساختار فضای قدرت‌ها" ، "استادان عادی و جذب اعضای هیئت علمی" ، "دفاع از هیئت علمی و گسست از توازن" و "توهم خودانگیختگی".


این کتاب که زیر نظر کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنج فصل و در 440 صفحه در فروردین ماه 1397 به زیور طبع آراسته شده، با قیمت 200 هزار ریال در دسترس علاقمندان مباحث دانشگاهی قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته