دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 17:04
رئیس انجمن طلاب حرکت اسلامی نیجریه:

شیخ زکزاکی یادگار امام راحل است

رئیس انجمن طلاب حرکت اسلامی نیجریه اعلام کرد: بسیاری از نیجریه‌‌‌ای ها معتقدند که شیخ زکزاکی یادگار امام راحل است.
کد خبر : 277035

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد ثلاث رئیس انجمن طلاب حرکت اسلامی نیجریه، در نشست بررسی محور مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: نیجریه از لحاظ استراتژیک برای خیلی از کشورهای ابرقدرت بسیار مهم است چرا که این کشور هم نفت‌خیز است و هم منابع طبیعی گوناگون دارد از ارانیوم تا طلا در ین کشور وجود دارد.


وی افزود: در نیجریه 9 ماه باران می‌بارد و کشاورزی بسیار رونق دارد بر اساس آمار سال 2018 نیجریه 200 میلیون جمعیت دارد.


رئیس انجمن طلاب حرکت اسلامی نیجریه ادامه داد: 200 سال پیش در نیجریه حکومت اسلامی مستقر شد ولی بعد از 100 سال مستعمرین انگلیس حکومت اسلامی را از بین بردند اما مردم در مقابل آن مقاومت کردند تا حدی که بسیاری از مردم فرزندان‌شان را به مدارس غربی نمی‌فرستادند و حتی ترجیحشان این بود که فرزندان‌شان بی‌سواد باشند.


وی با اشاره به شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: شیخ ابراهیم در ابتدا فقط خواندن و نوشتن قرآن بلد بود بعد از آن تصمیم گرفت که علوم انسانی را نیز فرا بگیرد وقتی به مدرسه‌ای در این زمینه می‌رفت مدیر مدرسه متوجه هوش او در اقتصاد شد بعد از اینکه دیپلمش را تمام کرد مدیر مدرسه پیشنهاد داد که در کنکور شرکت کند بعد هم شیخ زکزاکی موفق شد به دانشگاه برود، در دانشگاه متوجه شد که فضای دانشگاه بسیار متفاوت است چرا که مردم نه نماز می‌خوانند و نه روزه می‌گیرند و درِ مسجد دانشگاه نیز بسته است.


ثلاث گفت:‌ شیخ زکزاکی تصمیم گرفت که شرایط را تغییر دهد، مسجد دانشگاه را باز کرد و آنجا نماز می‌خواند بعد از اینکه درسش تمام شد مدرکش را به او ندادند و او را دستگیر کردند، او با وجود دستگیری به فعالیت‌های خود ادامه داد و پس از اینکه آزاد شد به مذهب تشیع روی آورد.


رئیس انجمن طلاب حرکت اسلامی نیجریه اضافه کرد: امروز شیعیان به همت شیخ زکزاکی در نیجریه تعداد زیادی هستند تا آنجا که عربستان گزارش داده نیجریه 25 میلیون شیعه دارد.


ثلاث بیان کرد:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شیخ زکزاکی به ایران آمد و بسیار تحت تاثیر امام قرار گرفت در نیجریه زکزاکی را یادگار امام می‌دانند او برای اولین بار مراسم عاشورا را در نیجریه اجرا کرد و مردم متوجه مظلومیت اهل بیت شدند. در پی این اتفاق بسیاری از مردم نیجریه به شیعه روی آوردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محور مقاومت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته