دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1397 - 10:10
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

تشکل‌های دانشجویی نباید صرفا نام تشکل را یدک بکشند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تشکل های دانشجویی نباید فقط اسم تشکل را داشته باشند، بلکه باید دامنه فعالیت و مشارکت خود را در برنامه های فرهنگی افزایش دهند.
کد خبر : 276675

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها تشکیل شده و فعال هستند، ولی تمام تلاش ما معطوف به این است که به نوعی درمجموعه های دانشجویی مانند انجمن‌های علمی، کانون‌ها، تشکل‌های اسلامی و سایر مجموعه‌های دانشجویی، فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان افزایش یابد.


وی ادامه داد: صرفاً تشکل‌های دانشجویی نباید فقط اسم تشکل را داشته باشند، بلکه باید دامنه فعالیت و مشارکت خود را در برنامه‌های فرهنگی افزایش دهند، ما نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا این تشکل‌ها بتوانند در حوزه‌های مختلف فرهنگی فعالیت خود را افزایش دهند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره اینکه آیا فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها کاهش یافته است، افزود: به نظر می‌رسد که تشکل‌های دانشجویی ظرفیت بیشتری داشته و می‌توانند فعالیت بیشتر از این داشته باشند.


وی ادامه داد: درحال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی، ۳ هزار کانون مختلف دانشجویی، بیش از ۳۰۰ تشکل اسلامی در دانشگاه‌ها فعال هستند، بسیج دانشجویی نیز تقریباً در تمام مراکز آموزشی فعال است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته