دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1394 - 16:32

ربات نرمی که با پرینتر سه‌بعدی چاپ شده

معمولا ربات‌ها را به دست‌ساخته‌های آهنین با مغز ماشینی و بدن کاملا سخت می‌شناسیم و کمتر به این فکر می‌کنیم که ربات هم می‌تواند نرم باشد. اما متخصصان رباتیک دانشگاه هاروارد موفق به طراحی رباتی کاملا نرم شده‌اند.
کد خبر : 27643

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از MSN، ربات‌های سفت و سخت در بسیاری از موارد به کار می‌آیند اما مثلا تصور کنید که رباتی بخواهد از یک جایی بپرد، اگر به زمین بخورد،‌ تنها زمانی سالم باقی خواهد ماند که بدن انعطاف‌پذیری داشته باشد.


محققان دانشگاه هاروارد در همین راستا، با کمک پرینتر سه‌بعدی رباتی را ساخته‌اند که بدنش آنقدر سخت است که کارهای مختلف را انجام دهد و هم آن‌قدر نرم است که بعد از پرش آسیبی نبیند.


زمانی که این ربات می‌خواهد راه برود، ابتدا یکی از پاهایش را باد می‌کند تا به سمتی که می‌خواهد حرکت کند، متمایل شود. سپس ربات اکسیژن و گاز بوتانی را که درون شکم نرمش وجود دارد، خارج می‌کند و همین امر باعث حرکت ناگهانی و انفجاری آن می‌شود.


متخصصان برای اینکه پرش‌های این ربات درست و به اندازه باشد، نتایج حرکات را برای سه فاکتور محاسبه کردند: بدن منعطف، بدن سخت و یکی هم بدنی که قابلیت تغییر شکل از سخت به منعطف را دارد.


مترجم: نسترن صائبی







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته