دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1397 - 11:00

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و ستاد فناوری نانو

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و ستاد فناوری نانو معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری دیروز در ستاد فناوری نانو منعقد شد.
کد خبر : 275589

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بنابر اعلام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، در این مراسم سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم می‌تواند به‌عنوان یک گام ارزشمند برای توسعه بازار محصولات مبتنی بر فناوری نانو باشد، گفت: «بسیاری از محصولات می‌توانند متاثر از فناوری نانو بوده و با کیفیت بالا وارزش افزوده مناسب در اختیار مردم قرار گیرد».
وی افزود: «یکی از مشکلاتی که در ستاد نانو با آن مواجه بودیم، به‌هم‌ریختگی بازار بود. به هر حال مردم توان این را ندارند که تشخیص دهند کالایی که عرضه می‌شود از چه کیفیتی برخوردار است، چرا که برداشت مردم از محصولات نانو یک برداشت مثبت است».
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با ابراز امیدواری از اینکه فروشگاه‌های رفاه می‌توانند گام مثبتی در زمینه ایجاد اطمینان و آرامش در بازار و مصرف‌کننده شوند، تصریح‌کرد: «ایجاد کشش در بازار می‌تواند در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال آن موثر و تاثیرگذار باشد».


فرشید گلزاده، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، نیز دراین مراسم با اعلام این که ماموریت مجموعه رفاه را فراتر از یک بنگاه اقتصادی به معنی خرید و فروش تعریف کرده‌ایم، گفت: «ما به دنبال ارتقای سبک زندگی مردم از طریق ایجاد تجربه‌های خرید متفاوت که مبتنی بر استفاده از روش‌های نو و کالاهای با ارزش بیشتر برای مشتریان است، هستیم».


وی افزود: «معتقدیم که در این ماموریت توسعه کشور موفق نخواهد شد مگر این که بتوانیم از فناوری‌های نو در زندگی روزمره مردم، در کسب‌و‌کارها و تولید محصولات از آنها استفاده کنیم و در واقع برای شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور اهمیت خاصی قایل شویم».


مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به رویکرد مجموعه رفاه در جهت بهتر شدن زندگی مردم و سلامت آن بیان کرد: «در حوزه‌های فناوری‌های نو معتقدیم که این حوزه می‌تواند به سبک زندگی مردم، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، کسب و کارهای ایرانی، ارتقای تولید کالای ایرانی و تولید ملی کمک کند. از طرفی می‌تواند عقب‌ماندگی کشور ما در رقابت‌های جهانی که در برخی از محصولات وجود دارد را از بین برده و حتی موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتری شود».


به گفته گلزاده، نقش ما در این حوزه به دو موضوع برمی‌گردد: نخست بحث تجاری‌سازی محصولات است که با توجه به شبکه گسترده فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در کل کشور و مجموعه بزرگ مشتریان که بالغ بر پنج میلیلون نفر است، می‌تواند بستر مناسبی باشد برای اطمینان دادن به مشتریان که این محصول ارزش افزوده بیشتری را برای آنها چه از لحاظ کیفیت بالاتر و چه از لحاظ داشتن زندگی سالم‌تر ایجاد می‌کند. در واقع می‌توان گفت این محصولات با قیمت مناسب به دست مردم برسد.


وی در ادامه بیان کرد: «امروز ما توانستیم در شبکه بازاریابی، توزیع و فروش یک نوع بهره‌وری ایجاد کنیم و در نتیجه هزینه‌های تولید را به شدت کاهش دهیم که این هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده است».


مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به دومین رویکرد این مجموعه اشاره کرد و گفت: «رویکرد دوم ما اطمینان دادن به مشتری درخصوص اصل بودن کالا است. از طرفی مراقبت و محافظت از این ذهنیت مثبت است چرا که این نوع از محصولات در مقابل برخی از روش‌های اشتباهی که در جامعه وجود دارد همواره در معرض آسیب هستند».


منبع: ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب