دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1397 - 10:21
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد:

کار فرهنگی عمیق و معرفتی، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در مقابله با نحله‌های فکری منحرف

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی راه مقابله با اندیشه‌های ضد اسلامی و نحله‌های مختلف فکری در دانشگاه‌ها را کار معرفتی و عمیق فرهنگی عنوان کرد.
کد خبر : 275563

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره وجود عوامل ضد اسلامی و ترویج اندیشه‌های گوناگون در دانشگاه‌ها اظهار کرد: نحله‌ها و جریانات فکری گوناگون از روزی که دانشگاه در ایران ایجاد شده است، تا امروز، در دانشگاه‌های کشور حضور دارند، جریاناتی که سعی در آسیب‌ رساندن و منحرف کردن افکار و اذهان دارند.


وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، جریان فکری غالب در دانشگاه‌های کشور، اندیشه اسلامی و انقلابی است، قطعا مخالفان انقلاب اسلامی، و اسلام ناب محمدی تلاش می‌کنند به گونه‌ای با این اندیشه و فکر ناب و اصیل مقابله کنند.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی با اشاره به نفوذ گروه‌ها و اندیشه‌های مختلف فکری در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی هم ممکن است در کلاس‌های درس و فضای مجازی، این نحله‌ها ورود پیدا کنند، القائاتی انجام دهند و در فضای ذهن نسل جوان شبهاتی ایجاد کنند،‌ تردیدهایی به وجود بیاورند و سوالات پیچیده‌ای ایجاد کنند.


کلانتری بر لزوم ضرورت مقابله با این تفکرات تاکید کرد و گفت: به همین جهت یکی از رسالت‌های اصلی کار فرهنگی ما در دانشگاه‌ به ویژه در دوره مدیریتی جدید کار فرهنگی بارویکرد معرفتی و اندیشه‌ای است یعنی کار فرهنگی عمیق برای جوان فرهیخته ایرانی.


وی در پایان گفت: باید نسل جدید را به فضای اندیشه ناب اسلامی حرکت داد و از سطح مسائل دست پایین و سطحی جامعه آنها را بالاتر برد، این امور باید برای مقابله با نحله‌های فکر و انحرافی نحله‌های کاذب،‌ جریانات اخلاقی کاذب، جریانات معاند ضد انقلاب و در تمام جریانات دیکر می ‌توان با معرفت‌افزایی و عمق بخشی به کارهای فرهنگی پاسخ دقیقی به جریانات فکری داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته