دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1397 - 09:32
یک استاد دانشگاه:

هدف از به وجود آوردن اسرائیل برهم زدن معادلات منطقه خاورمیانه بود

استاد دانشگاه تهران گفت: هدف کسانی که اسرائیل را به وجود آوردند این بوده که هارمونی خاورمیانه را به هم بزند، چون خاورمیانه دارای نفت، اسلام و زبان عربی است و می‌تواندزمینه ساز یک امپراطوری عربی باشد، اما آمریکا نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.
کد خبر : 274462

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر احمد نقیب‌زاده در مناظره برجام موشکی؛ آری یا نه، که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهارکرد: هاشمی رفسنجانی همیشه پراگماتیسم نبود و هرجا نیاز بود انقلابی عمل می‌کرد و در مقابل آنجا که تشخیص می‌داد پراگماتیسم شود به خاطر این بود که احساس می‌کرد دستاوردهای انقلاب رو به نابودی است.
وی افزود: آمریکا هر کشوری که پای میز مذاکره کشانده است مانند شوروی و نیکاراگوئه آن کشورها شکست خورده‌اند پس چه دلیلی وجود دارد که ایران نباید شکست بخورد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما جنگ با امپریالیسم را یک تنه انجام می‌دهیم با این وجود من فکر نمی‌کردم تا اینجا برسیم، به هرحال من به حزب‌الله که جمهوری اسلامی را به این مرحله رسانده تبریک می‌گویم چون اکنون توان موشکی داریم ولی واقعیت دیگری که وجود دارد این است که ما مردم را از دست می‌دهیم و این اتفاق رخ دهد همان‌هایی که به خیابان‌ها می‌آمدند و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست را سر می‌دادند به خیابان‌ها می‌آیند و شعار ضد نظام می‌دهند، همیشه نمی‌توان مردم عادی را حفظ کرد چون وقتی که شکم آنها خالی باشد به خیابان‌ها می‌ریزند.
به گفته نقیب‌زاده ما نمی‌توانیم در منطقه باشیم و هم نمی‌توانیم در داخل نسبت به برگزاری کنسرت ممانعت ایجاد کنیم. یک نظام طبقاتی و فرهنگی در کشور وجود دارد که دو گروه را در مقابل هم قرار می‌دهد و این گروه‌ها از یکدیگر بیزارند مثلا یکی از این گروه‌ها زندگی در غرب را دوست دارد می‌خواهد در غرب خوب زندگی کند اما در مقابل یک گروه هست که آنها دوست دارند مانند اول انقلاب باشند که البته ممکن است وضع این‌ها نسبت به طرف مقابل بهتر باشد در هر حال نباید این‌ها را پای توطئه بگذاریم اگر چه بحث توطئه همواره در نظام بین‌الملل وجود داشته است کشورهایی که در مقابل سلطه ایستادگی کرده‌اند شکست خورده‌اند سوال این است که آیا ما هم می‌خواهیم وارد این لیست شویم یا از خود کرنش نشان دهیم. ویتنام سی سال پیش قهرمانانه با آمریکا جنگید به گونه‌ای که هیچ ملتی را نمی‌توان دید که مانند ویتنام با آمریکا جنگیده باشد اما الان ویتنام التماس می‌کند تا آمریکا در این کشور سرمایه‌گذاری کند ولی ما فرصت‌ها و مردم را از دست می‌دهیم.
این استاد دانشگاه افزود: سوال این است که اگر مردم به خیابان بیایند و چند نفر از آنها هم کشته شوند همه چیز تمام می‌شود؟ اصلا این طور نیست. طبیعی است آمریکا نمی‌خواهد در منطقه مداخله کنیم اما شاهدیم که ایران در قضیه عراق ورود پیدا می‌کند و بعد به سراغ سوریه می‌رود در حالی که ترکیه هم در این کشور منافعی دارد باور کنید نمی‌شود که همین طور ببریم و جلو برویم.
وی اظهار کرد: من واقعا نگران آینده ایران هستم. در مقابل خرسندم که مقتدریم ولی می‌ترسم که این‌ها را از دست بدهیم.
وی با بیان این پرسش که آیا واقعا می‌شود اسرائیل را از صفحه روزگار محو کرد، عنوان کرد: مگر اینکه با یک جنگ اتمی اسرائیل را محو کرد ولی همه می‌دانیم که اسرائیل مجهز به ذرات خانه اتمی است و تنها کشوری است که هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد.
به گفته وی هدف کسانی که اسرائیل را به وجود آوردند این بوده که هارمونی خاورمیانه را به هم بزند چون خاورمیانه دارای نفت، اسلام و زبان عربی است و می‌تواند یک امپراطوری عربی به وجود بیاورد با این وجود آمریکا نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.
استاد جامعه‌شناسی سیاسی اظهار کرد: اگر ما یک بمب اتم به حیفا و تلاویو بزنیم آنها هزار بمب اتم بر روی ما می‌ریزند و بعد ما هم نابود می‌شویم با این وجود اگر نمی‌توانیم بی خود شعار ندهیم چون شکست اسرائیل برابر با شکست آمریکا و اروپا است. آیا این در توان ماست؟
وی با بیان‌ اینکه بعضی اوقات باید کوتاه آمد و محکم پیش رفت و این جزو الزامات نظام بین‌الملل است، تصریح کرد: اینکه ما یک دندنه بر روی مواضع خود ایستاده‌ایم و اردوغان نیز یک شبه سیاستش عوض می‌شود و هر دو اشتباه می‌کنیم.


استاد جامعه‌شناسی سیاسی ضمن انتقاد از روزنامه آرمان به دلیل تغییر متن مقاله خود گفت: در ارتباط با آن متن با کمال نامردی به من حمله شد واقعیت این است که مقصود من در آن مقاله این بود که اگر در حوزه موشکی به مقاصد خود رسیده‌ایم با غرب وارد مذاکره شویم و سپس تعیین کنیم که موشک با برد دو هزار کیلومتر یا سه هزار کیلومتر می‌خواهیم ولی روزنامه آرمان این مطلب را حذف کرد تا جنجال ایجاد کند.
وی با بیان اینکه آمریکا ما را دشمن شماره یک می‌داند و سایه جنگ یعنی این، تصریح کرد: رفتاری که آمریکا با ما می‌کند با رفتاری که در قبال پوتین و اردوغان ازخود بروز می‌دهد فرق می‌کند.
نقیب‌زاده با بیان اینکه سیاستمداران ما می‌گویند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما در مدت کوتاهی به آن نقطه‌ای که می‌خواهیم در صنعت هسته‌ای می‌رسیم، افزود: در بحث مذاکرات هسته‌ای نیز ما زمانی پای میز مذاکره رفتیم که این توانمندی را پیدا کردیم که حتی می‌توانستیم سلاح هسته‌ای بسازیم.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: مجموعه نظام در خصوص مذاکرات هسته‌ای و برجام تصمیم گرفت و الان نیز نتیجه می‌گیرد که چه اقدامی انجام دهد.
استاد جامعه‌شناسی سیاسی افزود: اگر کشور بسته‌ای باشیم به سرنوشت کوبا دچار خواهیم شد به گونه‌ای که الان یک خانواده کوبایی با هفته‌ای دو دلار زندگی می‌کند و این زندگی مانند زندگی کرم خاکی است.
وی تصریح کرد: چیزی که وضعیت را خراب می‌کند فساد است سوال این است که چرا دولت جلوی فساد را نمی‌گیرد الان سوال مردم این است که چرا عده‌ای در تنگنا زندگی می‌کنند؟ عده‌ای میلیارد میلیارد می‌دزدند؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته