دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خراسانی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

آمریکا از زمان شکل‌گیری تاکنون همواره ناقض حقوق بشر بوده است

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشرجمهوری اسلامی ایران معتقد است آمریکا از زمان شکل‌گیری تاکنون همواره حقوق بشر را نقض کرده اما همچنان از حقوق بشر سخن می‌گوید.
کد خبر : 274304

مسعود خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره گزارش سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا و اتهامات بی‌پایه علیه ایران گفت: دولت آمریکا تلاش می‌کند که با فریب افکار عمومی و طرح شعار حقوق بشر و دفاع نمادین از آن، اهداف سیاسی خود را درجهان دنبال کند و با استفاده ابزاری از حقوق بشر، هرکشوری که با دولت امریکا هم‌سو و هم‌جهت نباشد را به نقض حقوق بشر متهم کند. البته دوره رسانه‌های یکطرفه استکباری و لجن‌پراکنی‌های کینه‌توزانه تمام شده است چنانکه نمونه اخیر آن درحمله امریکا و همپیمانانش به خاک سوریه بود که شاهد واکنش ملت‌های متعدد در سرتاسر جهان بودیم که نشان‌دهنده پایان امپراطوری رسانه‌ای غرب است.


وی ادامه داد: دولت آمریکا در شرایطی از حقوق بشر در کشورهای دیگر انتقاد می‌کند که خود از بدو شکل‌گیری با تجاوز به سرخ‌پوستان و کشتار و نسل‌کشی موجودیتش را شروع کرد. آنها برای نسل‌کشی سرخ‌پوستان ۹۷ نوع بیماری مرگبار به کاربردند که شامل ۴۱ نوع آبله، ۴ نوع طاعون ،۱۷ نوع سرخچه، ۱۰ نوع آنفولانزا و ۲۵ نوع سل و دیفتری و کولیرا و وبا بود.


معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروزه نیز تجاوز به حقوق سیاه‌پوستان امریکایی و مسلمانان و قتل و شکنجه آنها و کشتارهای روزانه مردم مظلوم کشورهای خاورمیانه همچون سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان و عراق توسط دولت امریکا و گروهک‌های تحت رهبری ایالات متحده امریکا نمونه‌هایی از نقض حقوق اولیه بشر است.


خراسانی تاکید کرد: چگونه دولتی که سراسر تاریخش پرازقتل وغارت ملت‌ها وجنگ وخونریزی است میتواند درباره حقوق بشر درکشورهای دیگر اعلام نگرانی کند.


وی اضافه کرد: دولت ایالات متحده امریکا درحالی جمهوری اسامی ایران، چین، روسیه و کره شمالی را به نقض روزانه حقوق بشر متهم می‌کند که امروزه تجاوز عربستان به مردم مظلوم یمن و نقض آشکار حقوق بشر توسط عربستان نه تنها با پیگیری آمریکا و استکبار جهانی مواجه نمی‌شود بلکه آل‌سعود از حمایت‌های آمریکا و خرید تسلیحات بیشتر از امریکا برای حمله به ملت مظلوم یمن تشویق می‌شود.


معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به معرفی دولت‌های جمهوری اسلامی، چین، روسیه و کره شمالی به عنوان عامل بی‌ثباتی توسط جان سالیوان، سرپرست وزارت خارجه آمریکا گفت: امروزه امریکا خود عامل بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه است. امروزه شاهد هستیم در کشورهایی که امریکا حضور پیدا کرده است امنیت آن کشور دچار بی‌ثباتی شده است و مکررا حقوق اولیه بشر نقض می‌شود. از جمله آن می‌توان به حملات هواپیماهای بدون سرنشین به غیرنظامیان در پاکستان و سومالی، دایر کردن زندان‌های مخوف و بدنامی همچون گوانتانامو و ابوغریب و همچنین بازداشتگاه‌های مخفی در دیگر کشورها وتشکیل و تجهیز گروهک‌های تروریستی درکشورهای مختلف خاورمیانه همچون سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان اشاره کرد.


خراسانی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی تروریسم و و قربانی ناقضان حقوق بشر است بایستی از رویکرد تدافعی درموضوعات حقوق بشری به رویکرد مطالبه‌گری روی آورد و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی بیش از پیش درتریبون‌های رسمی و بین المللی موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط دولت ایالات متحده امریکا را برشمرده و تبیین کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته