دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1397 - 13:48
تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به دلیل جابه‌جایی خوابگاه؛

رئیس دانشگاه تربیت مدرس: خوابگاه جدید دانشجویان نزدیک‌تر و بهتر از خوابگاه قبلی است

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به دلیل جابه‌جایی یک خوابگاه این دانشگاه اعتراض کردند.
کد خبر : 272848

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس صبح امروز در هوایی بارانی تجمع کردند. دانشجویان حاضر در تجمع با شعار «هزینه و بودجه‌ها شفاف باید گردد» و «دانشجوی آواره، آسایشم نداره» به سیاست‌ها و اقدامات اخیر معاونت دانشجویی این دانشگاه اعتراض کردند.



علت اصلی تجمع امروز چه بود؟


موضوع تجمع امروز در دانشگاه تربیت مدرس به تخلیه یک خوابگاه مربوط می‌شود، به گفته دانشجویان ظاهرا دانشگاه با مالک خوابگاه تا اخر ترم قرارداد دارد، ولی با توجه به نبود بودجه و بدهی میلیاردی انباشته شده به مالک، دانشگاه به جهت آنچه صرفه جویی در بودجه می داند تصمیم به پس دادن خوابگاه گرفته است. ظاهرا دانشگاه به دانشجویان گفته است در خوابگاه‌های دیگر ظرفیت خالی وجود دارد و دانشجویان تا اردیبهشت فرصت جابجایی دارند.



پاسخ‌های رئیس دانشگاه به درخواست‌های صنفی دانشجویان


در این میان دکتر محمدتقی احمدی به خبرنگار آنا گفت: اعتراض مربوط به جابه‌جایی دانشجویان از خوابگاه استیجاری است که شاید به خاطر حواشی این موضوع باشد، که البته واقعیت ندارد.


وی افزود: این خوابگاه یک خوابگاه استیجاری بود و باید خالی می‌شد، چراکه موعد اجاره به اتمام رسیده بود. معاون دانشجویی توانسته سه خوابگاه به دانشگاه اضافه کند که خوابگاه‌های تملیکی دانشگاه هستند و دیگر مشکل اجاره ندارند.


رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: خوابگاهی که اکثر دانشجویان خوابگاه قبلی به آنجا انتقال می‌یابند، نزدیک دانشگاه و بازسازی شده و به مراتب بهتر از خوابگاه قبلی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته