دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1397 - 10:00
پارک علم و فناوری خوزستان اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌‌کند؛

جشنواره بزرگ ایده خوزستان با محوریت «خشک‌سالی»

پارک علم و فناوری خوزستان با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه خشک‌سالی، کاهش مصرف یا مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، جشنواره بزرگ ایده خوزستان را اردیبهشت ماه سال جاری با محوریت خشک‌سالی برگزار می‌‌کند.
کد خبر : 272735

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پارک علم و فناوری خوزستان، دکتر بابک مختاری رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اظهار داشت: کشور ما چندین سال است که در شرایط خشک‌سالی قرار دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی استان و گرمای بیش از اندازه هوا، این خشکسالی در خوزستان نسبت به سایر مناطق کشور نمود بیشتری پیدا می‌کند. پارک علم و فناوری خوزستان برای جهت‌دهی به ایده‌پردازان استان و کشور و به منظور معرفی ایده‌‌ها در حوزه‌های مرتبط با خشک‌سالی در زمینه‌های آب، انرژی و ریزگردها این جشنواره را برگزار خواهد کرد.


رئیس پارک علم و فناوری خوزستان درباره نحوه ثبت‌نام در این جشنواره، گفت: ایده‌پردازان تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام در جشنواره به سایت ایتاپ به نشانی www.itapf.ir مراجعه کرده و ایده‌های خود را ثبت کنند. سپس در هر شهرستان که ایده‌ها به حد نصاب ۳۰ ایده برسد، مرحله اول جشنواره برگزار می‌شود. پس از به اتمام رسیدن این مرحله از جشنواره، تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه مرحله استانی در اهواز برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: علاوه بر اینکه برای ایده‌های برتر جوایز نقدی در نظر گرفته شده است، امکان اینکه این ایده‌ها در پارک علم و فناوری خوزستان و مراکز رشد تابع آن مورد حمایت قرار گیرند وجود دارد. همچنین ایده‌هایی که قابلیت اجرایی داشته باشند می‌توانند از حمایت‌های معنوی و مادی پارک بهره‌مند شوند. امیدوارم این ایده‌های تئوری به پدیده‌هایی قابل فروش و تجاری تبدیل شوند.


مختاری درباره برنامه‌های جانبی این جشنواره گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره مقرر شده تا اوایل هفته آینده یک کمپین با هدف ترغیب مردم به‌خصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به شرکت در این جشنواره و فرهنگ‌سازی برای ایجاد فرهنگ ایده‌پروری و مصرف بهینه انرژی و مقابله با آثار ریزگردها تشکیل شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: خشکسالی فراخوان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته