میثاق دانشگاهیان برای حمایت از کالای ایرانی
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بنابراین گزارش در میثاقنامه پویش « حمایت از کالای ایرانی» که مورد تائید اعضای این پویش قرار گرفته، آمده است:«ما اعضای پویش « حمایت از کالای ایرانی» پیمان میبندیم:
برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از کالای ایرانی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
در هر زمان و مکانی به اندازه توانایی خود، اطرافیان و مردم را از مزایا و فوایدی که استفاده از کالای ایرانی دارد، آگاه کنیم.
از این پس انتخاب اول ما کالای تولید داخل باشد، از خرید کالای بدون ضمانت و قاچاق خودداری کرده و در صورتی به سراغ کالاهای وارداتی برویم که هیچ مشابه داخلی نداشته باشند و در انتخاب کالاهای وارداتی هم منافع ملی را در نظر بگیریم.
از تبلیغ کالای خارجی پرهیز کرده و از فروشندگان بخواهیم کالاهای ایرانی را به ما معرفی کنند، هر جا دیدیم که فروشنده یا افرادی کالای خارجی را تبلیغ میکند او را از آسیبهایی که به کشور و هموطنانش میزند، آگاه کنیم.
به صورت جمعی و همراه با پویش، حمایت از کالای ایرانی را از مسئولان مطالبه کنیم.»
گفتنی است، پویش حمایت از کالای ایرانی در این بیانیه درباره نحوه فعالیت خود اعلام کرد: « با آغاز سال 1397 و نام گذاری این سال به نام "حمایت از کالای ایرانی" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ما با راه اندازی کمپینی بزرگ در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالا و تولید کننده ایرانی گامی کوچک و موثر برداشتیم و امیدواریم با تلاش های بیش از پیش و توکل به خدای باری تعالی در این زمینه موثر عمل کنیم تا مانند همیشه ایران اسلامی بر قله های افتخار و عظمت قرار گیرد آن هم به وسیله اتکا به تفکر نخبگان و تولیدکنندگان این مرز و بوم.
ما با ایجاد این پویش سراسری تلاش خواهیم کرد مردم را جهت خرید و مصرف کالای ایرانی تشویق کنیم و این کالاها را به کالای خارجی ترجیح دهند و با افتخار و تعصب کالای ایرانی را از فروشنده طلب کنند و به هر چه کالای خارجی و وارداتی است نه بگویند و مانند همیشه به جمهوری اسلامی ایران آری گویند.
نکته قابل توجه این است که این پویش به صورت کاملا مردمی و با حضور همه اقشار جامعه است و به هیچوجه اهداف سیاسی را دنبال نخواهد کرد و در این راستا داشتن رویکرد سیاسی در رابطه با « حمایت از کالای ایرانی» را سمی خطرناک می دانیم که مانع تحقق این هدف بزرگ خواهد شد.
همچنین در این پویش مقدس هیچگاه برند یا محصولی را تبیلغ نخواهیم کرد و برای ما همه تولیدکنندگان داخلی که به دنبال کیفیسازی تولیدات خود برای رقابت با محصولات خارجی هستند، ارزشمند و مساوی خواهند بود، تنها هدف مهم تشویق مردم و مسئولان برای خرید کالای ایرانی و تشویق تولیدکنندگان جهت تولید محصولات با کیفیت و تلاش برای مبارزه با قاچاق کالا و واردات بیرویه و نادرست است.
اعتقاد ما براین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای نخستین سال 97 در بیانات بسیار ارزشمند خود با نامگذاری سال با عنوان « حمایت از کالای ایرانی» وظیفهای بسیار خطیر را بر عهده مردم، مسئولان، دانشگاهیان، رسانهها و بخشها و نهادهای مختلف کشور قرار دادند که اگر این وظیفه به درستی انجام شود، مطمئناَ بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد.
از آنجایی که مخاطب اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص عنوان سال عموم مردم هستند، بر آن شدیم تا برای مطالبه ایشان تلاش کنیم چرا که تحقق این این هدف بزرگ به نفع همه ملت ایران است و وظایف و نقش تولید کننده و مصرف کننده در سخنان رهبر عظیم انقلاب اسلامی کاملاَ مشخص است و در این میان یک همت و تلاش همگانی جهت رسیدن به قله های مرتفع موفقیت را میطلبد.
خواسته ما در پویش حمایت از کالای ایرانی در گام نخست صرف فعل خواستن و توانستن در جهت بهبود کیفیت تولید و عرضه کالای با کیفیت و به روز و با قیمت مناسب در شأن ملت عظیم ایران توسط تولیدکنندگان است و در گام دوم حمایت همه جانبه مردم همیشه در صحنه انقلاب اسلامی ایران از محصولات تولیدی داخل در جهت ساخت آیندهای بهتر برای فرزندان و جوانان این مرز و بوم و کمک به رفع مشکل اشتغال و اقتصاد را می طلبد تا در خصوص خرید، مصرف و تبلیغ کالای ایرانی تعصب داشته باشند.
اعتقاد ما بر این است که برای رسیدن به پیشرفت باید برای خرید یک محصول تنها به قیمت و کیفیت فکر نکنیم و آینده کشور و فرزندان خود را نیز در نظر بگیریم.
ما بر این اعتقاد هستیم که مطمئنیم مسئولان اگر قصد داشته باشند تولید داخلی را حمایت کنند به خوبی میدانند چه اقداماتی باید انجام دهند و سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال راه را به درستی برای آنها مشخص کرده است، لذا از آنها میخواهیم در این رابطه علیالخصوص در زمینه جلوگیری از ورود کالای قاچاق و عدم واردات بیرویه و واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارد، از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
گفتنی است در این راستا نقش رسانهها حائز اهمیت است، رسانه ها باید برای نهادینه کردن شعار سال با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش کنند تا باور غلط بی کیفیت بودن تولیدات داخلی را در میان مردم حذف کند. رسانهها باید فرصتی فراهم کنند تا تولیدکنندگان محصولات باکیفیت داخلی خود را با کمترین هزینه به همگان معرفی کنند.
همه ما باید تلاش کنیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند « با تعصّب دنبال کالای ایرانی بگردید؛ فروشنده، کالای ایرانی بفروشد؛ خریدار، کالای ایرانی بخرد؛ مسئولان تولید ایرانی را کمک کنند و حمایت بکنند و از واردات و قاچاق جلوگیری کنند...»، همه این موارد محقق شود.
خرید و حمایت از تولیدات و محصولات ساخت داخل کشور در ابعاد محلی، ملی و بینالمللی میتواند آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فنی، قانونی، علمی و تحقیقاتی فراوانی را برجای بگذارد.
حمایت و مصرف کالای ایرانی سبب گردش و چرخش پول در اقتصاد داخلی می شود و ارز وارد خطوط تولید کارخانه ها شده و تولید ایران جان تازه ای می گیرد و در نهایت پیشرفت اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: « باید کاری کنیم که کالای داخلی در نظر مصرف کننده ایرانی و غیرایرانی کالایی مطلوب، بادوام و زیبا باشد که البته دستگاههای دولتی باید پیش نیازهای تحقق این هدف از جمله آموزش مهارتهای مختلف را تأمین کنند»
ما به عنوان مخاطبان اصلی پیام رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از کالای ایرانی تلاش خواهیم کرد تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی ایجاد شود و در این راستا از هر تلاشی که از دستمان برآید دریغ نخواهیم کرد.
همچنین مطالبه ما از دولتمردان این خواهد بود که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش نیازهای تحقق این هدف را آماده کنند و در صورتی که مسئولان در این رابطه و در مورد وظایفی که در خصوص تحقق شعار سال بر عهده آنها است، کوتاهی کنند، آنها را به عنوان کسانی که چوب لای چرخ تولید داخلی میگذارند، به ملت عزیز معرفی خواهیم کرد.
و در پایان این مسئله را بگویم و بس که ایران و ایرانی جان جوانان این مرز و بوم هستند و در راستای تحقق شعار سال و کمک به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و همیشه بر قله های سرافرازی باقی خواهد ماند آن هم با حمایت مردم شریف ایران.
بررسی وظایف مردم، تولیدکنندگان و دستگاهها در تحقق شعار سال؛ 10 وظیفه نهادهای دولتی و حاکمیتی در حمایت ازکالای ایرانی
پویش «حمایت از کالای ایرانی» همچنین درباره «وظایف مردم، تولیدکنندگان و دستگاهها در تحقق شعار سال؛ 10 وظیفه نهادهای دولتی و حاکمیتی در حمایت ازکالای ایرانی» هم تاکید کرد:
«به منظور تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، لازم است اقشار مختلف مردم، تولیدکنندگان و مسئولان دستگاه های دولتی و حاکمیتی عزم جدی داشته باشند و به وظایف خود در این راستا عمل کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات آغازین سال 97 ، شعار سال جاری را «حمایت از کالای ایرانی» نام نهادند و ایشان مخاطبان شعار سال را مسئولان، مردم و تولیدکنندگان برشمردند لازم است با اقدامات خود از تولید با کیفیت کالای ایرانی حمایت کنند.
اما هریک از اقشار جامعه چه نقشی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی دارند؟
خرید با تعصب کالای تولید داخل، سهم مردم در حمایت از کالای ایرانی
چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان خویش اشاره فرمودند، سهم مردم در حمایت از کالای ایرانی، خرید با تعصب کالاهایی است که در داخل کشور تولید شده و برای کارگر ایرانی اشتغال ایجاد کرده است.
در حال حاضر بخش زیادی از کالاهای با کیفیت تولید داخل، تنها به دلیل عدم استقبال از سوی مردم در انبارهای تولیدکنندگان انباشت شده است و بسیاری از این تولیدات تنها در بازارهای خارجی به فروش میرسند و در بازار داخل موجود نیستند.
از طرف دیگر درحال حاضر امکان تولید داخلی بسیاری از محصولاتی که از طریق واردات تأمین می شود، وجود دارد و چنانچه تولیدکنندگان از به فروش رفتن محصولات با کیفیت در بازار داخلی اطمینان داشته باشند، به طور قطع میزان تولید داخلی محصولات نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
تولید محصول با کیفیت، وظیفه تولیدکنندگان ایرانی
از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز موظفند حرکت مردم به سمت خرید محصولات ایرانی را با تولید محصولات با کیفیت پاسخ دهند؛ چراکه تولید محصول فاقد کیفیت، مردم را در حرکت به سمت حمایت از کالای ایرانی ناامید خواهد کرد.
سرمایه داران نیز می توانند با سرمایه گذاری در فعالیت های تولیدی و قانع شدن نسبت به دستیابی به سود مناسب اما حداقلی در این بخش، سهم خود را در قبال حمایت از کالای ایرانی بپردازند.
در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان داخلی، کمبود نقدینگی عنوان شده است؛ از این رو حرکت سرمایه گذاران به سمت فعالیت های تولیدی، رونق قابل توجهی در بخش تولید ایجاد خواهد کرد.
مسئولان بیشترین سهم را در حمایت از کالای ایرانی دارند
بدون شک در حمایت از کالای ایرانی، بیشترین سهم برعهده مسئولان دولتی، قانونگذاران مجلس و مسئولان دستگاه قضایی است.
دستگاههای حاکمیتی در مرحله نخست موظف هستند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از محصولات تولید داخلی تأمین کنند؛ این اقدام به ایجاد انگیزه بیشتر در بین مردم منجر می شود و یک گام بلند در راستای حمایت از کالای ایرانی محسوب می گردد.
از طرف دیگر لازم است شرایط حاکم بر کشور به نحوی تغییر یابد که موانع بخش تولید مرتفع و از این بخش به روش های مختلف حمایت شود. اقدامات زیر از جمله مواردی هستند که برای حمایت از کالای ایرانی ضروری است و بدون عزم جدی مسئولان دولت و دیگر دستگاههای حاکمیتی امکان پذیر نخواهد بود:
مبارزه هدفمند و همه جانبه با قاچاق کالا؛ مدیریت واردات کالا به کشور به منظور افزایش هزینه واردات کالاهای دارای مشابه داخلی؛ بهبود و سهولت فضای کسب و کار؛ جهت دهی منابع بانکی به سمت تأمین مالی فعالیت های تولیدی و لوکوموتیوهای اقتصادی؛ تسهیل در تأمین مالی فعالیتهای تولیدی با استفاده از سرمایههای خرد مردم؛ حمایت از صادرات محصولات تولید داخل و رفع موانع صادراتی؛ کاهش سوددهی بخشهای موازی تولید از طریق ابزارهای مالیاتی همچون مالیات بر عایدی سرمایه؛ بهبود وضعیت نظام توزیع کالا در کشور به منظور کاهش هزینه مبادله و حمایت هوشمندانه از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بخش تولید.
بنابراین همانطور که از مردم انتظار میرود با تعصب به خرید کالای ایرانی اهتمام ورزند و از تولیدکنندگان انتظار می رود کالای خود را با کیفیت تولید نمایند، از مسئولان کشور و دستگاههای دولتی و حاکمیتی نیز انتظار می رود برای تحقق موارد فوق بکوشند و در سال جاری برنامه های اولویت داری در این راستا طراحی و اجرا کنند.»
91 مزیتِ تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
براساس این گزارش، این پویش که با تلاش جمعی از اساتید دانشگاه، اعضای اتحادیه و تشکلهای دانشگاهی و فعالان رسانهای ایجاد شده و در ادامه بسیاری از مسئولان، نمایندگان مجلس، هنرمندان و ورزشکاران به آن پیوستهاند، در قسمت دیگری از بیانیه خود «91 مزیتِ تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را اعلام کرد.
مزایای اقتصادی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
1- حفظ مشاغل موجود دربخشهای تولیدی و به دنبال آن حفظ وضع موجود اشتغال درکشور
2- گسترش وایجاد مشاغل جدید به واسطه فراهم شدن تقاضای جدید برای محصولات موجود وخدمات جدید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری
3- گسترش چرخههای تولید به صورت مستقیم و غیرمستقیم بنابراین تقویت بنیانهای امنیتی و دفاعی کشور
4- افزایش توان پولی، مالی و اعتباری کشور و افزایش قدرت وام دهی به سایر کشورها
5- افزایش درآمد های ناشی از مالیات و افزایش منافع جمعی مردم
6- سالم سازی و تقویت فرآیند های تولید، توزیع و مصرف کشور
7- صرفهجوییهای اقتصادی بواسطه استفاده بهینه از تجهیزات تولید و صرفهجوییهای ناشی از مقیاس تولید
8- کاهش قیمت تمام شده محصولات بواسطه تولید انبوه
9- رقابتی شدن فضای کسب و کار و بدنبال آن افزایش منافع مردم
10- تقویت بورس اوراق بهادار به واسطه افزایش قدرت تولیدی و مالی شرکتها
11- استفاده و بکارگیری سرمایههای خرد و کلان آحاد جامعه و امکان سرمایهگذاری در بخشهای تولیدی
12- جلوگیری از انتقال سرمایهها به خارج ازکشور بواسطه فراهم شدن زمینههای بکارگیری سرمایهها در فرآیند تولیدات داخلی
13- جذب سرمایههای خارجی به دلیل صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاران
14- کاهش وابستگی ارزی به کشورهای بیگانه وتقویت پول ملی و اتکاء به آن در معاملات و مبادلات اقتصادی
15- حرکت بخشهای اقتصادی به سمت تجارت واقعی و کاهش واسطه گریهای زائد
16- کاهش حجم و وزن اقتصاد زیر زمینی وحرکت به سمت شفافیت اقتصادی
17- افزایش درآمدهای مردم و انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های مطمئن
18- کمک به مثبت شدن تراز تجاری کشوربه دلیل کاهش نیازهای وارداتی
19- مقابله با تحریمهای اقتصادی کشورهای دیگر و افزایش توان اقتصادی وبالارفتن قدرت چانه زنی در معاملات بین المللی
20- کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در مصارف جاری کشور و زمینه سازی سرمایه گذاری در آمدهای نفتی برای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری های کلان
22- کاهش صادرات مواد خام و بسترسازی ایجاد و افزایش ارزش افزوده بر روی مواد خام در کشور
23- افزایش درآمد های دولت بواسطه افزایش فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشور
24- کاهش نقش تصدی گری دولت بواسطه فعال شدن بخشهای خصوصی و تعاونی و بنابراین شکل گیری ساختارهای نظارتی دولت به عنوان وظیفه اصلی حوزه حاکمیت
25- کاهش تورم به واسطه افزایش تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا
26- تخصیص بهینه منابع مالی و سرمایه ای و سازوکارهای تولید، توزیع و مصرف در کشور
27- جلوگیری از انتقال ارز بواسطه تامین نیازها از تولیدات داخلی و تقویت صادرات و کسب مزیت رقابتی در جهان
28- کاهش مشکلات مربوط به حمل و نقل و گمرک ناشی از واردات کالا و کاهش تورم ناشی از کمبود عرضه بواسطه افزایش تولید
29- امکان حضور واقعی در مناطق آزاد تجاری جهان بواسطه افزایش تولیدات داخلی و بالا رفتن قدرت رقابت جهانی و تقویت صنایع دستی و بستر سازی جذب گردشگر خارجی
30 - بازسازی وبهسازی سیاست های مالی و پولی کشور بواسطه ضرورت های اجتناب ناپذیر
31- برقراری روابط منطقی در تقاضا و عرضه محصولات و تعادل قیمت ها و تأمین منافع جامعه
* مزایای فرهنگی و اجتماعی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
32- گسترش و تقویت همبستگی های فرهنگی و اجتماعی داخل کشور بواسطه مصرف محصولات ملی و محلی
33- افزایش اعتماد به نفس و تقویت باورهای فرهنگی و اجتماعی و کاهش آثار تحریم های جهانی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی جامعه
34- تقویت باورهای اسلامی– ایرانی و ملی و کاهش وابستگی های فرهنگی و اجتماعی به بیگانه و احساس همزاد پنداری از طریق مصرف کالاهای ایرانی در بین مردم
35- جلوگیری از آثار مخرب مصرف کالاهای خارجی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بواسطه مصرف تولیدات ملی
36- حفظ آثار فرهنگی جامعه برا ی نسل حاضر و نسل های آینده و فرهنگ سازی کار و تلاش و خدمت به کشور
37- دفع فرهنگ بیگانه و تأثیر گذاری بر فرهنگ بیگانه از طریق انتقال تکنولوژی و صادرات به کشورهای دیگر
38- خنثی سازی حملات فرهنگی دشمن در جنگ نرم و کاهش ناهنجاری های اجتماعی بواسطه کاهش تورم و بیکاری
39- نهادینه کردن استقلال فرهنگی و اجتماعی به واسطه استقلال تولیدی و اقتصادی
40- محصولات تولید شده به دست مردم کشور و بنابراین اطمینان به رعایت الزامات اعتقادی در فرآیندهای تولید که فقدان آنها می تواند اثرات وضعی نامطلوب بر مصرف کننده برجاگذارد
41- احساس هویت ملی بنابراین تلاش در جهت تکریم ایرانی بودن وغرور ملی
42- ارائه الگویی عینی وعملیاتی برای سایر کشورهای مسلمان جهان از طریق دستیابی به اهداف مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بواسطه حمایت و مصرف تولیدات داخل
43- تقویت فرهنگ شیعه – مسلمان و ایرانی به جای تقویت فرهنگ های بیگانه و الحاقی
44- کاهش مشکلات فرهنگی بواسطه ی کاهش جابجایی های غیر ضروری نیروی انسانی در بخشهای تولیدی
45- فرهنگ سازی مصرف تولیدات ایرانی و انتقال سینه به سینه این فرهنگ به نسل های آینده
* مزایای علمی، آموزشی و پژوهشی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
46- بومی شدن تکنولوژی های مختلف در حوزه تولید از طریق آزمون و مهندسی معکوس
47- بومی شدن علوم مختلف از طریق بکارگیری آنها در عرصه تولید و عمل
48- آزمون نظریههای علمی در صحنه تولید و استخراج نتایج علمی و کاربردی از آنها و در نتیجه تبدیل آنها به متون علمی مورد نیاز بخشهای مختلف دانشگاهی کشور
49- آزمون تجارب جدید در حوزه تولید و به دنبال آن افزایش توانمندیهای علمی و کاربردی
50- برقراری ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه بواسطه احساس نیاز اجتناب ناپذیر هر دوی آنها به همدیگر
51- امکان تبدیل شدن دانش به ثروت و تجاری شدن علوم مختلف
52- شکوفا شدن استعدادهای فردی، جمعی و سازمانی در فرآیندهای تولید
53- عدم ترس از شکست و تلاش برای کسب تجربه از شکست ها برای موفقیت های آینده در عرصه تولید
54- آموزش ویادگیری علمی – تجربی نیروهای انسانی در فرآیندهای تولید، توزیع و مصرف
55- توسعه نیروی انسانی و افزایش توانمندی ها و مهارت های مورد نیاز آنها در عرصه های مختلف تولید
56- فراهم شدن و امکان اصلاح و بازسازی ساختارهای خرد و کلان مدیریتی کشور بواسطه نیازهای اجتناب پذیر
57- استفاده بهینه از منابع انسانی وتحقق شایسته سالاری در فرآیندهای مختلف تولید و برقراری عدالت سازمانی در حوزه نیروی انسانی
58- صادرات دانش بومی وتوانمندی های تکنولوژیکی به سایر کشورها
59- تخصصی شدن تولیدات بنابراین تقویت مبانی علمی و کاربردی حوزه تولید در کشور
60- افزایش کیفیت و کمیت تولید با استمرار آن و کشف و اجرای راه حل های بهتر در تولید
61- افزایش اعتماد مردم به تولیدات بواسطه ورود متخصصان به عرصه های تولید کشور
* مزایای محلی و استانی ناشی از تولید ملی و حمایت از کا ر و سرمایه ایرانی
62- جلوگیری از مهاجرت افراد به شهرهای دیگر به واسطه فراهم شدن زمینه های تولید محلی و استفاده بهینه ازظرفیت ها وامکانات محلی و استانی در کشور
63- جلوگیری از فرار مغزها به سایر کشورها بواسطه فراهم شدن امکان بکارگیری تخصص ها در بخشهای مختلف تولیدی کشور
64- استفاده از نیروهای انسانی متخصص محلی بنابراین کاهش قیمت تمام شده محصولات
65- افزایش جذب گردشگران اقتصادی، فنی و فرهنگی به کشور بواسطه افزایش قدرتمندی های تولیدی و اقتصادی کشور
66- بستر سازی توسعه پایدار در ابعاد خرد و کلان در بخشهای ملی و محلی
*مزایای سیاسی و قانونی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
67- تقویت قدرت چانه زنی نظام و کشور در عرصه های بین المللی در حوزه مسائل سیاسی امنیتی
68- کاهش فشارهای سیاسی بیگانگان و تنظیم شدن قوائد بازی های سیاسی در جهان به نفع کشور
69- بستر سازی تحقق برنامه های پنج ساله و چشم انداز بیست ساله کشور
70- ارائه چهره مثبت سیاسی در عرصه های جهانی بواسطه قدرت تولیدی بنابراین افزایش اعتبارات جهانی و افزایش قدرت پول ملی
71- اصلاح و بازسازی قوانین حوزه های اقتصاد و تولید به واسطه احساس نیاز کشور به آنها
72- وضع قوانین، آئین نامه و دستورالعمل های مورد نیاز در بخشهای مختلف تولیدی و اقتصادی کشور به دلیل ضرورت های اجتناب ناپذیر
73- ایجاد ابزارها و ساختارهای نظارتی کارآمد بر عملکرد بخشهای تولیدی و تلاش مسئولان برای آسان سازی فرآیندهای تولیدی و اقتصادی کشور
74- رعایت شرایط احراز افراد و سازمان ها برای ورود به بخشهای تولیدی و اقتصادی بر اساس الزامات و شرایط مورد نیاز و به هنگام
* مزایای بازاریابی و بازارداری ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
75- دسترسی راحت به خدمات پس از فروش در عرصه های مختلف تولید
76- دسترسی تولیدکنندگان به نیازهای واقعی مردم
77- تنوع تولیدات و تأمین نیازهای آحاد جامعه و طراحی محصولات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه
78- کاهش زمینه های رانت خواری و دریافت پورسانت های کلان بواسطه خریدهای غیر ملی
79- نوسازی و بازسازی خطوط تولید و به روز شدن آنها و بنابراین کاهش قیمت تمام شده محصولات
80- مصرف محصولات داخلی و انتقال نقطه نظرات مصرف کننده به بخش تولید باعث بسترسازی اصلاح و رفع معایب کالا می گردد
81- ارائه محصولات براساس سلیقه مصرف کنندگان بنابراین رعایت اصول بسته بندی و ظاهر زیبا
82- اصلاح و بازسازی مستمر تولیدات بنابراین دستیابی به کیفیت مورد نیاز، مشابه و بهتر از کالاهای خارجی
83- تکریم و حمایت واقعی از مصرف کننده به جهت تأمین شرایط آنها
84-فراهم شدن رضایت مشتری بنابراین وفاداری به خرید و تکرار آن
85- فراهم شدن زمینه تبلیغات فراوان و کم هزینه بواسطه مصرف تولیدات ملی
86- جهانگرایانه شدن محصولات ایرانی و حضور و نفوذ در بازارهای جهانی
87- افزایش قدرت چانه زنی کشور در ورود به سازمان تجارت جهانی
88- حذف بخشهای زائد اداری و تلفیق و ترکیب بخشهای موازی در ساختارهای اداری و تولیدی
89- کاهش مشکلات کارگری در بخشهای تولیدی
90- افزایش قدرت پاسخگوئی بخشهای اداری و دولتی بواسطه درخواستهای مستمر و دائمی بخشهای تولید
91- تقویت و گسترش ارتباطات درون و برون سازمانی
لازم به ذکر است این پویش در پایان این بیانیه از آحاد مردم و مسئولان خواست تا با تلاش برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب و با حمایت از کالای ایرانی آیندهای روشن و روبه پیشرفت را برای خود و کشور رقم بزنند. همچنین از سایر مسئولان، مردم، دانشگاهیان، فعالان رسانهای، هنرمندان و ورزشکاران برای پیوستن به این پویش از طریق کانال h_kala_irani@ در پیام رسان تلگرام و سروش دعوت کرد.
انتهای پیام/