دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۲ مرکز تحقیقاتی علوم و فناوری همگرا راه‌اندازی شد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت قرار است به زودی دو مرکز تحقیقاتی علوم و فناوری‌های همگرا در دانشگاه آزاد واحد قزوین و باشگاه پژوهشگران جوان راه‌اندازی شود.
کد خبر : 270863

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بیژن رنجبر در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۸ در نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار کرد: «رویکردهای دانشگاه آزاد در برنامه‌های راهبردی تغییر کرده‌اند که این موضوع در معاونت پژوهشی تدوین شده است».


وی با تأکید بر تمرکز بر نوآوری و تجاری‌سازی گفت: «در صدد هستیم که برنامه‌های این دانشگاه را بر اساس نوآوری، تجاری‌سازی و خلق ثروت پیش ببریم».


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر حمایت و پشتیبانی‌هایی از فعالیت‌های علمی با هدف ایجاد پتانسیل بومی‌سازی افزود: «در همین راستا در صدد هستیم بستری برای فعالیت نخبگان در زمینه‌های علمی فراهم سازیم».


رنجبر ادامه داد: «حوزه‌های رباتیک و هوش مصنوعی، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف خودروسازی، خودروهای هوشمند و پرنده‌های بدون سرنشین و ... دارند؛ از این رو باید به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشت».


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی علوم و فناوری‌های همگرا گفت: «قرار است یکی از این مراکز در دانشگاه آزاد واحد قزوین و دیگری در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد تأسیس شود».


وی با بیان این که دانشجویان دانشگاه آزاد واحد قزوین در موضوع رباتیک پیشگام هستند، از این رو در مرکز تحقیقاتی علوم و فناوری همگرای این دانشگاه، به موضوع رباتیک توجه ویژه‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد: «در باشگاه پژوهشگران جوان نیز رویکرد سیاستگذاری در مرکز تحقیقاتی علوم و فناوری همگرا مد نظر قرار گرفته است».


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب