دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1397 - 10:27
دبیر واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

صدا وسیما تبلیغ کالاهای خارجی را محدود کند

دبیر واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: صدا و سیما می‌تواند نقش موثری در انتخاب عموم مردم در هنگام خرید از کالای ایرانی داشته باشد و باید این نقش را به خوبی ایفا کند، که متاسفانه گاهی کم‌کاری‌هایی انجام می‌شود و حتی ضد کالای ایرانی و برای کالای خارجی تبلیغ می‌شود.
کد خبر : 270480

سجاد فرهمند پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره حمایت از کالای ایرانی که به عنوان شعار سال 97 توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد اظهار کرد: در ابتدای سال مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه امور مردم و مسئولین قرار دادند، که برای تحقق واقعی این مهم، پشتیبانی همه دستگاه‌های کشور به ویژه صدا و سیما به عنوان عامل فرهنگ‌ساز نیاز است.


وی افزود: صدا و سیما می‌تواند نقش موثری در انتخاب عموم مردم در هنگام خرید از کالای ایرانی داشته باشد و باید این نقش را به خوبی ایفا کند، که متاسفانه گاهی کم‌کاری‌هایی انجام می‌شود و حتی ضد کالای ایرانی و برای کالای خارجی تبلیغ می‌شود.


دبیر واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در تبلیغات صدا و سیما، شاهد حمایت از کالاهای خارجی هستیم و در بین فیلم‌های نوروزی و برنامه‌های پرطرفدار مطلوب بودن کالای خارجی را به مخاطب القا می‌کند، در صورتی که حمایت از کالای ایرانی به صورت یک شعار و در حد حرف باقی مانده است.


فرهمند با انتقاد از رویکرد صدا و سیما درباره پرداختن به کالای ایرانی عنوان کرد: صدا و سیما تنها بر حسب انجام وظیفه تیزرهایی چند ثانیه‌ای را در مورد حمایت از کالای ایرانی به نمایش می‌گذارد؛ در صورتی که این نهاد تاثیرگذار باید برنامه‌ریزی منسجمی در راستای حمایت از کالای ایرانی انجام دهد و تبلیغات کالاهای خارجی را محدود کند.


وی در پایان با ارائه پیشنهاداتی به صدا و سیما برای حمایت از کالای ایرانی افزود: صدا وسیما می‌تواند با تعرفه‌هایی ارزان‌تر به تبلیغات کالاهای داخلی بپردازد، علاوه بر این با پخش مستند‌هایی از کارخانجات و صنایعی که از صفر تا صد تولید به دست ایرانیان انجام می‌گیرد را به مردم اطلاع رسانی کند و حمایت رسانه‌ای از اقتصاد داخلی داشته باشد. ما انتظار داریم صدا و سیما نقش مهم خود را در حمایت از کالای ایرانی را دریابد و قدمی موثر برای تحقق این شعار انجام دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته