دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1396 - 14:21
دکتر ولایتی:

امیرالمؤمنین (ع) بهترین الگوی جوانمردی‌ است

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیرالمؤمنین (ع) در دین مبین اسلام، بهترین الگوی جوانمردی‌ است.
کد خبر : 267722

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کتاب «دانشنامه جوانمردی» با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و مرام‌نامه‌ جوانمردی و ایاری باشگاه دانشجویی دانشکده خبر با حضور وی قرائت شد.


دکتر محمود احمدی افزادی، رییس دانشکده خبر در این مراسم گفت: دکتر ولایتی همواره حامی دانشکده خبر هستند و این بار نیز با وجودی که چندین دیدار کاری و مهم داشتند، دانشکده را در اولویت قرار دادند و در کنار ما و دانشجویان و استادان حضور یافتند.


حجه الاسلام پیکری از استادان دانشکده خبر با بیان فضیلت‌های یک دانشمند جامع‌الاطراف، گفت: بی‌گمان دکتر ولایتی نمونه‌ی چنین دانشمندی‌ است که با تحصیلات پزشک اطفال، به بحث‌های تاریخی علاقه دارد و در این زمینه پژوهش‌های گسترده‌ای کرده‌است.


دکتر علی‌اکبر ولایتی پس از بررسی و روند اسطوره‌ی ایاری و جوانمردی در شاهنامه‌ فردوسی تا تاریخ معاصر، گفت: رستم در شاهنامه‌ حکیم فردوسی شخصیت جوانمرد دارد. او نه‌تنها پادشاه نیست، بلکه فقط پهلوان است و از سکاییان ایران که از قدیمی‌ترین نژاد آریاییِ ساکن این سرزمین بوده‌اند.


مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، هر پیامبری را نمادی از فتوت و جوانمردی دانست و افزود: امیرالمؤمنین (ع) در دین مبین اسلام، بهترین الگوی جوانمردی‌ست.


ولایتی، با معرفی برخی جوانمردان و فتیان تاریخ، افزود: فتیان و جوانمردان تاریخ مانند یعقوب لیث صفار یا خواجه نصیرالدین توسی توانسته‌اند تعیین‌کننده‌ی مسیر تاریخ ایران باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته