دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری نخستین نشست پژوهشی مطالعه تطبیقی دانشگاه‌های باز جهان

نخستین نشست پژوهشی مطالعه تطبیقی چهار دانشگاه باز جهان در دانشگاه پیام نور برگزار شد.
کد خبر : 26574

به گزارش خبرگزاری آنا، رئیس پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور در این نشست گفت: پژوهش های بنیادی در حل مسایل دانشگاه پیام نور در جهت رسیدن به راه حل های نو آورانه ضروری و اهمیت بسزایی دارد.


دکتر زندی با اشاره به تاسیس پژوهشکده باز و آموزش از راه دور از سال 82 گفت: از بدو تاسیس پژوهشکده دکتری آموزش از راه دور نیز راه اندازی شد که امروز شاهد فارغ التحصیل شدن 60 نفر از این دانشجویان و فعالیت های شاخص آنها در عرصه های مختلف هستیم.


وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی دانشگاه های باز و دارای آموزش از راه دور در کشورهای کانادا و استرالیا در مقایسه با دانشگاه پیام نور در جهت رفع چالش های موجود و دستیابی به استراژی های جدید و برنامه ریزی های نو در راستای آنها دانست.


زندی با اشاره به اینکه در اکثر دانشگاه های جهان از آموزش ترکیبی استفاده می شود گفت: دیدگاه جدید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در جهت ماموریت گرا کردن دانشگاه ها در راستای رشد و توسعه دانشگاه ها و استفاده از روش ترکیبی یعنی استفاده همزمان از آموزش الکترونیکی و حضوری نیست.


مدیر کل دفتر کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور نیز در این نشست با اشاره به تصمیم دکتر سرلک ریاست دانشگاه پیام نور در خصوص تشکیل و راه اندازی کمیته هایی در جهت بازنگری مسائل دانشگاه در اتاق فکر گفت: تاثیر نتایج این کمیته ها در تصمیمات کلان دانشگاه و برند شدن بسیار حائز اهمیت است.


در ادامه این نشست دکتر درویش نظام آموزش از راه دور دانشگاه آتاباسکای کانادا و دکتر وزیری نظام آموزش از راه دور دانشگاه موناش استرالیا را بررسی کرد.


گفتنی است در جلسه بعدی این کارگروه که هفته آینده برگزار خواهد شد، 2 دانشگاه باز دیگر تحلیل و بررسی خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته